• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402050402759
  • خبرنگار : 50597

۵۰۰۰ متر مربع از باغات محلات طعمه حریق شد

۵۰۰۰ متر مربع از باغات محلات طعمه حریق شد
عکس خبر آرشیوی است

ایسنا/مرکزی آتش‌سوزی موجب نابودی درختان ۵۰۰۰ متر از باغات پولگان شهرستان محلات شد.

روح‌الله سروش، مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرستان محلات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ساعت ۱۲:۴۰ ظهر روز سه‌شنبه سوم مردادماه با اعلام خبری مبنی بر وقوع حریق در باغات شهرستان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی، بلافاصله دو دستگاه خودرو آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شد.

وی گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل و مشاهده گستردگی حجم آتش‌سوزی، بلافاصله خودروی سوم به منظور پشتیبانی از عملیات، به محل اعزام شد و در مجموع، ۶ آتش‌نشان عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند و در نهایت با گذشت دو ساعت و ۳۰ دقیقه از شروع حریق گسترده، آتش‌سوزی مهار شده و از سرایت آن به سایر باغات جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این آتش‌سوزی، ۶ باغ و در مجموع ۵ هزار متر مربع از باغات این منطقه در آتش سوخت. با توجه به موقعیت جغرافیایی باغات و عدم امکان دسترسی خودروها، ۳۰۰ متر شیلنگ شامل ۱۵ حلقه و ۱۰ هزار لیتر آب برای این عملیات مورد استفاده قرار گرفت. علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، باغات پولگان با حدود ۲۵ هکتار مساحت از قدیمی‌ترین باغ‌های شهرستان محلات بوده که به دلیل برخورداری از کوچه باغ‌های زیبا به عنوان یک جاذبه گردشگری بالقوه برای شهرستان محلات محسوب می‌شود.

این باغات در سال‌های اخیر به دلیل سودجویی برخی مالکین به امید تغییر کاربری، به دفعات طعمه حریق عمدی شده اند. برخی از این باغ‌ها نیز به دلیل کمبود منابع آبی و عدم صرفه اقتصادی یا ورثه‌ای بودن، توسط مالکین رها شده اند که همین مسئله به تهدیدی برای ایمنی باغ‌های پولگان به عنوان ریه‌های تنفسی شهر تبدیل شده است.

نبود امکان دسترسی خودرویی به هسته مرکزی باغات نیز خطری برای آنها محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha