• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050402763
  • خبرنگار : 71660

برگزاری رزمایش در فرودگاه تایوان با شبیه‌سازی حمله چین

برگزاری رزمایش در فرودگاه تایوان با شبیه‌سازی حمله چین

تایوان امروز (چهارشنبه) اولین رزمایش نظامی خود را در فرودگاه بین‌المللی تائویوآن برگزار کرد و همزمان با تمرین سربازان این جزیره جهت دفاع از تاسیسات در برابر حمله شبیه‌سازی شده پکن، ترافیک‌های هوایی به مدت کوتاهی متوقف شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رزمایش تایوان بخشی از رزمایش‌های سالانه این جزیره است که امسال همزمان با افزایش فشارهای نظامی و سیاسی پکن، شامل رزمایش‌هایی برای محافظت از فرودگاه‌های غیرنظامی بوده است.

این اولین رزمایشی است که در نزدیکی تایپه و در بزرگترین فرودگاه تایوان که از سال ۱۹۷۹ افتتاح شد، برگزار شده است.

همزمان با متوقف شدن ترافیک‌های هوایی به مدت ۳۰ دقیقه، چندین سرباز طی این رزمایش شبیه‌سازی شده با "دشمنانی" که از هلیکوپترهای تهاجمی پیاده می‌شدند، مبارزه می‌کردند.

تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان هنگام بازدید از این رزمایش بیان کرد: ما باید از مفهوم "دفاع از کل جامعه" آغاز کنیم تا منابع ارتش، دولت‌های محلی و بخش‌های غیرنظامی را یکپارچه و تمامی یگان‌ها را جهت همکاری با یکدیگر هماهنگ کنیم.

اوایل این هفته مقامات تایوانی اعلام کردند که در آستانه رزمایش‌های نظامی تایوان برای مقابله با یک «تهاجم» احتمالی، چین چندین هواپیمای جنگی خود را به سوی این جزیره خودگردان فرستاده است.

چین، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و هرگونه روابط رسمی این جزیره با کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی را "نقض حاکمیت پکن" تلقی می‌کند. همچنین اخیرا خبری از سفر آتی ویلیام لای، معاون رئیس‌جمهوری تایوان به آمریکا منتشر شده که خشم چین را برانگیخته است. در ماه آوریل چین رزمایش‌هایی را در اطراف تایوان در واکنش به دیدار تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس آنجلس برگزار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha