• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402050403015
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل گمرکات گلستان خبر داد

افزایش ۳۳ درصدی صادرات کالا از گلستان

افزایش ۳۳ درصدی صادرات کالا از گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل گمرکات گلستان با اشاره به افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از گلستان گفت: این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۳۳ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، شهریار شهریاری از صادرات افزون بر ۱۶۱ هزار تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان به ارزش ۸۶ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۷۲ دلار طی چهار ماه گذشته خبر داد.

وی با اشاره به رشد صادرات از مرزهای گلستان بیان کرد: این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۳۳ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

شهریار شهریاری افزود: تخم مرغ، پنیر، پلی استایرن، انواع لوله پروفیل و آهنی، خوراک آماده آبزیان، ورق نئوپان، نایلون، قطعات سوله، خرما، کامپاند، پُلی اتیلن، پلی استایرن، لوله‌ و پروفیل، تخم مرغ، خرما، نئوپان، ید، میله‌های آهن و روکش سیم و کابل از کالاهای عمده صادراتی گلستان در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان با بیان اینکه کالاهای غیرنفتی گلستان در چهار ماه گذشته به ۱۹ کشور جهان صادر شده است، اضافه کرد: بیشترین حجم صادرات این استان در مدت یاد شده با حدود ۳۱ میلیون دلار معادل ۵۸ درصد به ترکمنستان بوده و کشورهای عراق، قزاقستان، ازبکستان، رومانی، افغانستان، بلغارستان، روسیه، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکیه و هند در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شهریاری اضافه کرد: عمده ترین کالاهای وارداتی فوتس اویل، روغن خام سویا، کک نفت، تجهیزات گلخانه، دیزل ژنراتور، پارچه و جو دامی بوده که از ترکیه، انگلستان، قزاقستان، چین، فدراسیون روسیه، تایوان، تاجیکستان، استرالیا، دانمارک و ازبکستان وارد شده است.

به گزارش ایسنا؛ با روی کارآمدن دولت سیزدهم و توجه ویژه دولت به توسعه روابط دیپلماتیک با کشورهای آسیای میانه و تمرکز بر تعمیق روابط با شرق، فرصت مغتنمی برای گلستان و مرز زمینی «اینچه برون» فراهم شده تا با رونق دادن این مسیر بتواند در نظام اقتصادی کشور نقش آفرینی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha