• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402050403028
  • خبرنگار : 71038

تماس تلفنی وزیر امور خارجه دانمارک با امیرعبداللهیان

دولت دانمارک هرگونه اهانت به مقدسات دینی و سوء استفاده از آزادی بیان را محکوم می‌کند

دولت دانمارک هرگونه اهانت به مقدسات دینی و سوء استفاده از آزادی بیان را محکوم می‌کند
رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و دانمارک

در پی تکرار اهانت به مقدسات اسلامی در دانمارک،"لارس لوکه راسموسن" وزیر امور خارجه این کشور امروز با همتای ایرانی خود تلفنی گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه دانمارک در این تماس با اظهار تأسف از اهانت صورت گرفته نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: دانمارک هرگونه اقدام برای توهین به قرآن کریم را شدیداً محکوم می کند.

راسموسن تصریح کرد: اگرچه رکن اصلی قانون اساسی دانمارک، آزادی بیان، مذهب و راهپیمایی های مسالمت آمیز است، اما برخی از آن سوء استفاده می‌کنند که ما آن را غیرقابل قبول می‌دانیم.

وزیر خارجه دانمارک افزود: این معدود افراد را نباید نماینده مردم دانمارک دانست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز در این گفت وگو، ابتکار دانمارک در تماس تلفنی و موضع دولت آن کشور را در محکومیت این اقدام قابل توجه خواند و بر ضرورت مجازات عاملان توهین به قرآن تاکید کرد.

وی  با تقبیح و محکوم کردن جسارتهای اخیر به کتاب آسمانی قرآن کریم اظهار کرد: آزادی بیان مقوله ای نیست که در چارچوب آن ارزشهای دینی مورد هدف و تعرض قرار گیرند. بر این اساس تکرار اینگونه اقدامات سخیف و موهن که یادآور عصر جهالت است و با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌شود.

 امیرعبداللهیان تصریح کرد: اهانت های اخیر احساسات پاک مسلمانان و مردم سایر ادیان ابراهیمی را جریحه دار کرده و قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل هم در این راستا قابل توجه است.

وی افزود: باتوجه به تکرار پدیده نفرت برانگیز جسارت به قرآن کریم و انتقال هشدارها و تذکرات لازم که از مسیر دیپلماتیک منعکس شده، از دولت دانمارک انتظار جدی می رود با مسئولیت پذیری و اقدامات موثر خود از تکرار اینگونه رفتارها جلوگیری کرده و عاملین آن را با اشد مجازات پاسخگو کند.

طرفین در این تماس همچنین بر اهمیت حفظ و تقویت مناسبات موجود فیمابین تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha