• پنجشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402050503291
  • خبرنگار : 71475

جهان عرب و ترکیه تعرض وزیر صهیونیست به حریم مسجدالاقصی را محکوم کردند

جهان عرب و ترکیه تعرض وزیر صهیونیست به حریم مسجدالاقصی را محکوم کردند

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز(پنجشنبه) در راس گروهی از شهرک‌نشینان به حریم مسجد الاقصی تعرض کرد که با محکومیت از سوی فلسطین، اردن، عربستان و ترکیه و هشدار نسبت به تبعات خطرناک آن رو به رو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الخلیج، سنان المجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت، اقدام ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی وی اقدامی تحریک آمیز، نقض آشکار قانون بین‌المللی و وضعیت تاریخی و قانونی قدس و مقدسات آن است.

وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای گفت، این اقدامات سیستماتیک، نقض آشکار همه منشورهای بین‌المللی و تحریک کننده احساسات مسلمانان جهان است.

این وزارتخانه مسئولیت کامل تبعات تداوم این تجاوزات را متوجه نظامیان اشغالگر اسرائیلی دانست و از جامعه بین‌المللی خواست تا به مسئولیت خود برای پایان دادن به تشدید تنش از سوی رژیم اشغالگر عمل کند و حمایت لازم را از غیر نظامیان به عمل آورد.

وزارت خارجه فلسطین نیز یورش به مسجد الاقصی را محکوم کرد و آن را به منزله تحمیل تغییرات اجباری بر واقعیت تاریخی و قانونی آن به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از عملیات تغییر هویت قدس دانست.

این وزارتخانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول این یورش تحریک آمیز دانست و خواستار مداخله فوری بین‌المللی برای حفاظت از قدس و مقدسات آن و در راس آن مسجد الاقصی دانست.

ترکیه نیز یورش بن گویر و صهیونیستها به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

اشغالگران اسرائیلی امروز (پنجشنبه) همزمان با یورش صهیونیست‌ها و در راس آنها وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مانع ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی شدند.

جهان عرب و ترکیه تعرض وزیر صهیونیست به حریم مسجدالاقصی را محکوم کردند

برخی منابع عربی اعلام کردند که ۱۸۰۰ شهرک نشین یهودی امروز به مسجد الاقصی تعرض کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha