• جمعه / ۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402050603542
  • خبرنگار : 50039

امام جمعه گرگان در ظهر عاشورا:

جهان تابلوی واقعی عاشورا را ببیند

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه جهان باید تابلوی واقعی عاشورا را ببیند، گفت: درس عاشورا این است که اگر دنیا در مقابل سیدالشهدا می‌ایستاد، چون ایشان اعتقاد به خداوند متعال داشت، آن زمان هم هیچ ابایی نداشت.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر عاشورا ۶ مردادماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: بشریت باید تابلوی واقعی عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام را آن طور که باید ببیند و آن زمان است که حسین(ع) "مصباح الهدی و سفینه نجات" می‌شود.

وی با بیان اینکه در روایت‌ها آمده است حضور هزاران نفر در میدان برای جنگ با امام حسین علیه السلام، ترسی بر چهره ایشان وارد نکرد، ادامه داد: این درس عاشورا است اگر تمام دنیا در مقابل سیدالشهدا می‌ایستاد، چون ایشان خداوند متعال را به عنوان تکیه‌گاه داشت، به همین دلیل ابایی در میدان نداشت.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه گفته شده است در روز عاشورا هر اندازه عرصه تنگ‌تر می‌شد، چهره امام حسین(ع) نورانی‌تر می‌شد، افزود: کلید شخصیت ایشان همان "عزت" است که روح اقیانوسی در انسان‌های با تقوا ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا در میدان نبرد بسیار مهم بود، خاطرنشان کرد: وقتی امام حسین علیه السلام برای نماز جمعه ایستاد دو نفر مقابل ایشان برای حفاطت ایستادند و زمانی‌که تیرها به سوی سپاه خدا شروع شد، همه تیرها به آنها خورد و در آن زمان بود که اهمیت نماز را می‌دانیم.

جهان تابلوی واقعی عاشورا را ببیند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه هر چه دشمن می‌خواهد باورها و اعتقادات را ضعیف کند ما باید قوی باشیم، اضافه کرد: این روزها علاوه بر ایران، در جهان هم در مسائل اخلاقی مرتبط به زن و عریانی و آزادی نامتعارف زن برنامه‌هایی زیادی طرح می‌شود که باید بگوئیم الان باید حضرت زینب سلام الله علیها الگوی زنان جهان باشد.

وی حضرت زینب سلام الله علیها را اسوه ایستادگی و صبر برشمرد و تصریح کرد: دنیا برای زن دام درست کرده است و این را دنیا باید بداند که حضرت زینب سلام الله علیها نه فقط الگوی زنان مومن بوده بلکه الگوی همه زنان جهان است.

آیت‌الله نورمفیدی  کمال زن را در علم، دانش، تقوا و دیگر ویژگی‌های اعتقادی او دانست و گفت: این نیست که زن خود را در معرض دید قرار دهد و باید با آگاهی از پیام عاشورا سیر مسیر درستی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha