• جمعه / ۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402050603587
  • خبرنگار : 50604

درس عاشورا فریاد زدن علیه استکبار است

درس عاشورا فریاد زدن علیه استکبار است

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان حضرت زینب(س) را اسوه پاکدامنی و صبوری دانست و گفت: اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا اقدامی پسندیده و شایسته است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی امروز در جمع عزاداران حسینی شهر گرگان با اشاره به درس‌های بزرگ عاشورا اظهار کرد: امام حسین (ع) در بحبوحه خوف و خطر روز عاشورا نماز اول وقت را ترک نکرد که بیانگر اهمیت نماز اول وقت در دین اسلام است.

وی با بیان اینکه سعیدابن عبدالله حنفی در زمان اقامه نماز امام حسین (ع) خود را سپر امام حسین (ع) کرد و در این راه به شهادت رسید گفت: امام حسین (ع) پس از اقامه نماز ظهر عاشورا در جواب این یار باوفای امام که گفت آیا از من راضی هستی فرمودند، همچنان که امروز مقابل من قرار گرفتی تا من اقامه نماز کنم فردای قیامت هم پیشاپیش من وارد بهشت خواهی شد و این مزد اهمیت دادن به نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید اینکه نماز ستون دین و شرط قبولی اعمال است، گفت: امروز دشمنان دین تلاش می‌کنند، اعتقادات ما را ضعیف کرده و ما باید بر خلاف اهداف دشمنان محکمتر و قوی‌تر به مسائل اعتقادی و در رأس آن نماز بپردازیم.

نورمفیدی تلاش دنیای غرب برای ترویج بی‌حجابی و عریان کردن زنان را خیانت به زنان دانست و افزود: حضرت زینب کبری (س) که در سخت تربن شرایط به دفاع از ولایت پرداخته و با افشاگری‌های خود بنیان حکومت بنی‌امیه را در سخنرانی مقابل یزید در شام  به لرزه درآورد برترین الگو برای بانوان عالم است نه الگوها معرفی شده توسط دنیای استکبار که  هدفی جز استثمار و به ذلت کشیدن زنان ندارند.

وی با اشاره به اینکه در زندگی حضرت سیدالشهدا (ع) به جز کسب رضایت الهی و توکل به خداوند چیزی مشاهده نمی‌شود، گفت: به دلیل توکل بالای امام حسین (ع) به خداوند بود که در حادثه بزرگ عاشورا هرگز ترس به دل حضرت راه پیدا نکرد و به گواه تاریخ هرچه عرصه بر امام حسین (ع) تنگ‌تر می‌شود چهره‌ ایشان نیز پر فروغتر و نورانی‌تر می‌شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha