• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402050703727
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان تاکید کرد:

پرورش ماهی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی

پرورش ماهی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی، تامین امنیت غذایی، اقتصاد مقاومتی و ... است.

مسعود بارانی صبح امروز (هفتم مردادماه) با اشاره به نقش و اهمیت تولید ماهیان دریایی در راستای اشتغال‌زایی، رونق تولید و توسعه پایدار، افزود: استان هرمزگان به عنوان قطب مهم پرورش ماهی در دریا با ظرفیت شناخته شده بالغ بر ۱۱۳ هزار تن در کشور مطرح است که خوشبختانه در دولت مردمی تلاش‌های خوبی برای به بهره‌برداری رساندن این ظرفیت در استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان انجام شده که امید است با همت بخش خصوصی هرچه سریعتر شاهد به تولید رسیدن و ارتقاء تولید این مزارع باشیم.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی، تامین امنیت غذایی، اقتصاد مقاومتی و ... است، تصریح کرد: بدون شک با افزایش حمایت‌ها از این صنعت و رفع موانع توسعه‌ای آن می‌توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

بارانی اظهار کرد: با توجه به فشار بر ذخایر آبزیان در نتیجه افزایش صید و صیادی و همچنین در مسیر تحقق برنامه های تحولی وزات جهاد کشاورزی، در حال تشویق و حمایت از جامعه صیادی و سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه های آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس هستیم.

وی توجه ویژه به پویایی بیشتر در مسیر تولید بچه ماهی، تمرکز اتحادیه و تشکل‌های آبزی‌پروری برای تامین بچه ماهی مورد نیاز این صنعت و ارتقاء تلاش‌ها در مراکز تکثیر ماهیان دریایی را در دستور کار شیلات هرمزگان و فعالیت این عرصه قرار داد.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت آب دریا، عدم استفاده از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت‌های آب شیرین، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ۱۰ ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهم‌ترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

بارانی صیانت بیشتر از ذخایر، نگرش اکوسیستم محور،کاهش فشار بر ذخایر و بهبود معیشت و اقتصاد صیادان با توجه به کاهش ذخایر را از اهم دلایل دعوت جامعه صیادی برای ورود به آبزی پروری دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha