• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402050703762
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

پرداخت تسهیلات به ۹۰ درصد بیماران سرطانی، صعب العلاج و نابارور اسفراینی

پرداخت تسهیلات به ۹۰ درصد بیماران سرطانی، صعب العلاج و نابارور اسفراینی

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسفراین از پرداخت تسهیلات به ۹۰ درصد بیماران سرطانی، صعب العلاج و نابارور این شهرستان خبر داد.

دکتر عیسی توحیدی با بیان اینکه طرح پرداخت تسهیلات به بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص و نابارور از مهر سال گذشته آغاز شد، گفت: حوزه سلامت اسفراین موفق شد با همکاری بانک عامل، تا ۹۰ درصد از تسهیلات متقاضیان خود را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۶ بیمار به بانک معرفی شدند که ۵۰۰ نفر آن ها وام درخواستی را دریافت کردند، افزود: از این تعداد، ۱۹۵ نفر جزو لیست مادران نابارور بودند که وام درمان به آن ها تعلق گرفت.

به گفته توحیدی، سقف پرداخت تسهیلات به اسفراین از سوی وزارت متبوع، ۲۸ میلیارد تومان بود که خوشبختانه ۲۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص و نابارور تعلق گرفت.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسفراین، مدت زمان پرداخت این تسهیلات را تا یکم مرداد ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: سقف پرداخت این نوع تسهیلات از سوی وزارت بهداشت بسته شده و بیماران برای دریافت وام مراجعه نکنند.

واحد شناسایی بیمار مرگ مغزی در اسفراین مستقل شد

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه تمام بیمارانی که دچار سانحه مغزی می شدند، برای تایید مرگ مغزی به مرکز استان منتقل و از آنجا برای اهدای عضو به مشهد اعزام می شدند، گفت: خوشبختانه با پیگیری های بسیار و با دستور رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، واحد شناسایی اعضای پیوندی اسفراین از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مستقل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین، دکتر توحیدی افزود: با استقلال این مرکز، تمام مراحل ارزیابی و تایید بیماران برای اهدای عضو در شهرستان اسفراین انجام و بعد از تایید، اهدای عضو بیمار در مشهد انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۳ متخصص در رشته های داخلی، مغز و اعصاب و بیهوشی با معرفی وزارت بهداشت مشخص می شوند که بیماران را ارزیابی و برای اهدای عضو معرفی کنند، ادامه داد: تسریع در روند اجرای کار و کاهش اعزام بیمار به مرکز استان برای اهدای عضو، از مهمترین مزایای استقلال واحد شناسایی اعضای پیوندی اسفراین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha