• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402050704084
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان:

عبور از شرایط بحران آب، نیازمند آگاهی‌بخشی به مردم است

عبور از شرایط بحران آب، نیازمند آگاهی‌بخشی به مردم است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: عبور از شرایط بحران آب، نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی بخشی به مردم است و مشترکان باید از وضعیت موجود آب و مشکلات و چالش‌های این حوزه و وضعیت بارش‌های سالانه و سفره‌های آب زیرزمینی آگاه شوند.

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: واحد روابط عمومی و آموزش همگانی باید مردم را از بحران کم‌آبی کنونی آگاه کند تا برای گذر از این بحران، نهایت همکاری و مساعدت را در بخش مدیریت مصرف بهینه داشته باشند.

وی افزود: رفع موانع موجود در اجرای طرح‌های آب‌رسانی، بررسی و پایش وضعیت تأمین و توزیع آب روستاها، اطمینان از آماده بودن شرایط خدمت‌رسانی به مردم، میزان وضعیت تأمین آب، اطمینان از کیفیت مطلوب و بهداشتی آب آشامیدنی از جمله اولویت‌های فعلی است.

اسدی تصریح کرد: لزوم ادامه حفر چاه، تجهیز چاه‌های موردنیاز و تکمیل خطوط انتقال به‌منظور آب‌رسانی سریع به مشترکان در تابستان پیش رو از دیگر اقدام‌های پیشگیرانه برای تأمین آب آشامیدنی و گذر از پیک‌بار تابستان باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان، افزود: با توجه به وضعیت مصرف و بحران پیش رو اجازه نمی‌دهیم عده‌ای به بهانه پرداخت هزینه ناچیز هر طور که خواستند از آب استفاده کنند، بنابراین برای همه مشترکان پر مصرف اخطار صادر شده و مصرف همه مشترکان پایش می‌شود.

وی تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب کاشان مسئول تأمین آب آشامیدنی مردم است، ولی برخی با خرید اشتراک آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند که همه این اشتراک‌ها قطع می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز از برنامه‌ریزی این شرکت برای پایدارسازی شبکه‌های توزیع آب روستاهای تحت پوشش در ۱۸ ماه آینده با اصلاح و بازسازی شبکه و انشعاب‌ها خبر داد.

علی دلخواه افزود: نوسازی و بازسازی شبکه و انشعاب‌ها، نقش مؤثری در کاهش هدر رفت آب و پایدارسازی شبکه‌های آبرسانی دارد و هزینه اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابات روستایی از محل اعتبار طرح جهاد آبرسانی تأمین می‌شود.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب کاشان در سال گذشته با هزینه‌ای بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال(۳۵ میلیارد تومان) از محل اعتبارهای عمرانی و داخلی، موفق به اصلاح ۴۲ کیلومتر شبکه آبرسانی و اصلاح ۵۳۰۰ فقره انشعاب در بخش شهری و روستایی شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به افزایش هزینه‌های خرید و اجرای تأسیسات آبرسانی، تصریح کرد: برنامه‌های بازسازی شبکه‌های فرسوده، برای پایدارسازی شبکه توزیع آب با جدیت بیشتری دنبال شده و تاکنون ۸,۸ کیلومتر شبکه و ۱۰۲۴ فقره انشعاب اصلاح شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha