• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050704222
  • خبرنگار : 71496

مقام سابق صهیونیست: نتانیاهو به اقتصاد اسرائیل ضربه زده است

مقام سابق صهیونیست: نتانیاهو به اقتصاد اسرائیل ضربه زده است

رئیس سابق بانک رژیم صهیونیستی با هشدار درباره پیامدهای تصویب اصلاحات قضایی بر اقتصاد این رژیم، اعلام کرد که این امر بر نسل آینده تاثیر گذاشته و مانع رشد اقتصادی آن خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، یعکوف فرانکل، رئیس سابق بانک رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای درباره پیامدهای فاجعه‌بار تصویب قوانین طرح اصلاحات قضایی بر اقتصاد این رژیم هشدار داد و گفت: صف‌هایی از سرمایه‌گذاران آمریکایی در حال حاضر سوال می‌کنند چگونه می‌توانند سرمابیه‌هایشان را از "اسرائیل" خارج کنند؟

فرانکل با اشاره به تعهدی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مدیر اجرایی شرکت مودیز داد و مدعی شد که قوانین قضایی از یک اتفاق نظر گسترده برخوردار خواهد شد، گفت این یعنی نتانیاهو دروغ گفت و با این کار اعتبار اقتصاد را به خطر انداخت.

رئیس سابق بانک رژیم صهیونیستی در ادامه نیز نتانیاهو را متهم کرد که به سرمایه‌گذاران دروغ گفته و این مساله موجب ضربه به اعتبار اقتصاد این رژیم و از دست رفتن دارایی‌های بزرگ آن شده است.

او درباره پیامدهای کاهش رتبه اعتباری بر ساکنان اراضی اشغالی هشدار داد و گفت، هزینه‌های بالای وام‌های مسکن موجب کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی شده و این موارد کسری بودجه را موجب خواهد شد که بر نسل‌های آینده تاثیر گذاشته و مانع رشد اقتصادی می‌شود.

فرانکل افزود: آژانس رتبه ‌بندی مودیز درباره آنچه می‌خواهد انجام دهد، به ما هشدار داد، آنها تلاش کردند که به ما توضیح دهند باید تفکیک قوا را حفظ کنیم و این به معنای اجتناب از بر هم زدن توازن ظریف موجود میان قوا است، وای بر ما اگر آنها رتبه اقتصادی "اسرائیل" را کاهش دهند.

رئیس سابق بانک رژیم صهیونیستی با اشاره به دوره‌های موفق اقتصاد رژیم صهیونیستی گفت، امروز داستان کاملا برعکس شده و اگر نگویم ما همانند جذامی‌ها شدیم، باید بگویم که هنوز خیلی جالب نیستیم و بسیار کوچکیم، بعد از همه اینها ما حوزه‌ای به نام های‌تک داشتیم که بیش از ۵۰ درصد از صادرات ما از آن بود و نقش بسیاری در رشد اقتصادی ایفا کرد، اما چه اتفاقی در حال وقوع است؟ این حوزه در حال خشک شدن است و شاهد فرار مغزها هستیم و اگر من یک رهبر بودم، بسیار نگران می‌شدم.

او در پایان تاکید کرد: وام‌های مسکن پرهزینه‌تر خواهد شد و این به معنای کاهش سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود و رشد اقتصادی کاهش پیدا خواهد کرد و البته این کاهش آغاز شده است، همچنین با کسری بودجه مواجه خواهیم شد و کسی که هزینه این کسری را متحمل خواهد شد، یا نسل آینده خواهد بود و یا مالیات‌هایی که به این نسل تحمیل خواهد شد و تمامی پیشگویی‌ها حاکی از این است که شرایط خوب نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha