• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402050704242
  • خبرنگار : 50513

آغاز حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان

آغاز حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان

ایسنا/زنجان دقایقی پیش حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان آغاز شد و مردم دوست‌دار اهل‌بیت عصمت و طهارت با تجمع در محل مسجد، برای ثبت یک روز تاریخی دیگر به سمت صحن امام‌زاده سیدابراهیم (ع) زنجان حرکت کردند.

دقایقی پیش حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان آغاز شد و مردم دوست‌دار اهل‌بیت عصمت و طهارت با تجمع در محل مسجد، برای ثبت یک روز تاریخی دیگر به سمت امام‌زاده سیدابراهیم (ع) زنجان حرکت کردند.

هشتم محرم امسال با اجتماع عظیم و باشکوه مردم زنجان سپری شد و این‌بار مردمان این دیار که زنجان را با ارادت خاص خود نسبت به اهل‌بیت (ع) به پایتخت شور و شعور حسینی مزین کرده‌اند، امروز یک‌بار دیگر در اجتماعی که در راستای پیام عاشورا شکل می‌گیرد، گرد هم آمده و در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، شکوه و جلوه دیگری از معرفت به اهل‌بیت (ع) را به نمایش خواهند گذاشت.

عاشورا در تقویم تمام شد، اما امروز روز نشستن نیست. امروز کار ما و عمل ما مهم‌تر از روز واقعه است، چون باید زینب‌وار به انتقال پیام عاشورا و زنده نگاه داشتن آرمان شهدای کربلا همت گماریم و چه روزی بهتر از امروز که عزاداران زنجانی در قالب دسته زینبیه اعظم رنجان می‌خواهند یک‌بار دیگر پیام عاشورا را این‌بار با صدایی بلندتر به گوش جهانیان برسانند، همان‌گونه که حضرت زینب (س) این فریضه ارزشمند را به درستی به‌جا آورد و امروز امانتی است در دست من و تو.

در همین راستان دقایقی پیش حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان آغاز شد و مردم این دیار به همراه مهمانانی که از راه دور و نزدیک خود را به این مکان رسانده بودند، هم‌نوا با اجتماع عظیم مردم شده و لحظاتی پیش آغازگر جریان دیگری از واقعه عاشورا شدند، جریانی که در آن قرار است دردهای پیام‌آور واقعه عاشورا یک‌بار دیگر و بعد از ۱۴۰۰ سال از زبان مردمی که هر سال به عشق سالار شهیدان در این دسته حضور می‌یابند، طنین‌انداز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha