• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050704274
  • خبرنگار : 30147

مدیر امور آب و فاضلاب خواف پاسخ داد

چرا برخی نقاط شهر سده با قطعی آب مواجه شد؟

چرا برخی نقاط شهر سده با قطعی آب مواجه شد؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف از قطعی آب در برخی از نقاط شهر سده خبر داد.

محسن چهکندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هرچند در روز تاسوعای حسینی، با رفع گرفتگی خط ورودی، جریان آب شرب به شهر سده و ۲ روستای بخش سلامی اتفاق افتاد، اما متاسفانه مجدد در روز عاشورای حسینی به دلیل  قطعی برق تاسیسات آبرسانی مخازن با افت جدی مواجه شدند.

وی اظهار کرد: قطعی برق تاسیسات آبرسانی مخازن شهر سده موجب شد بخشی از شهر با کمبود و قطعی آب مواجه شود که با افزایش جمعیت مراسم محرم در این روزها کسری آب دو چندان شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، چاه آب شرب شهر سده و ۲ روستای دیگر با افت جدی توان تولید چاه روبرو شد.

وی افزود: در راستای حل مشکل و برای اینکه برداشت آب حداکثری برای تامین آب صورت پذیرد، نصب الکتروپمپ از عمق ۱۵۰ متری با نصب ۳۶ متر لوله ابده و ۷۲ متر کابل به عمق ۱۹۰ متری رسید.

۸۰ درصد مشترکان شهر سده دارای آب هستند

همچنین فرماندار خواف گفت: اگر امروز مردم در برخی از نقاط شهر سده با مشکل آب مواجه‌اند به دلیل مشکلات فنی است.

مهدی عباسپور در خصوص مشکل آب شهر سده خاطرنشان کرد: هرچند امور آب و فاضلاب خواف، خطوط قدیمی انتقال آب داخل شهر را تعمیر نموده اما با مشکل فنی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر امروز مردم شهر سده در برخی از نقاط این شهر با مشکل آب مواجه‌اند مرتبط با مسائل فنی است، اظهار کرد: از صبح امروز در اداره کل آب و فاضلاب خراسان رضوی پیگیر حل مشکلات شهر سده بودم.

فرماندار خواف با اشاره به اینکه میزان آب موجود شهر سده با میزان آب مصرفی برابر است، به‌ طوری که هرگونه هدر رفت آب باعث می‌شود مردم با مشکل قطعی آب مواجه شوند، بیان کرد: بنابر اعلام مدیر آب و فاضلاب خراسان رضوی، میزان تولید آب با میزان مصرف آب در شهر سده برابر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون با پیگیری‌های انجام شده در تلاش هستیم تا مجوز مکان‌یابی و حفر چاه جدید داده شود تا در درازمدت مشکل آب شهر سده رفع شود، در خصوص رفع مشکل موقت قطعی آب در این شهر گفت: کارشناسان اداره آب و فاضلاب شهرستان در تلاشند تا مشکل فنی آب را حل و فصل کنند.

فرماندار خواف با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد مشترکان شهر سده دارای آب هستند، ادامه داد: آب مورد نیاز مشترکان شهرستان از طریق ۸۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۵۰ کیلومتر خط انتقال تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان با کمبود آب روبه‌رو هستیم  و اگر این وضعیت ادامه یابد، مجدد دچار افت فشار یا قطعی آب خواهیم شد، از به صدا درآمدن زنگ خطر کم‌آبی در شهرستان خبر داد و از شهروندان خواست، برای گذر از بحران مصرف آب را به نصف کاهش دهند.

عباسپور با اشاره به اینکه شهرستان خواف ۸۲ هزار و ۸۳۰ نفر جمعیت شهری و ۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر روستانشین دارد، تصریح کرد: ۴۸ هزار انشعاب آب آشامیدنی در سطح ۶ شهر و ۸۲ روستای شهرستان خواف زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند و آب مورد نیاز آنها نیز توسط ۴۴۰ کیلومتر شبکه انتقال و ۸۸۰ کیلومتر شبکه توزیع آب منتقل می‌شود.

شهرستان خواف که با ۴ بخش، ۶ شهر و حدود ۹۰ روستا، گسترده‌ترین شهرستان خراسان رضوی محسوب می‌شود در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد مرکز این استان واقع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha