• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402050804582
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل انتقال خون استان:

لرستانی‌ها در دهه اول محرم بیش از دو هزار واحد خون اهدا کردند

لرستانی‌ها در دهه اول محرم بیش از دو هزار واحد خون اهدا کردند

ایسنا/لرستان مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: لرستانی‌ها در دهه اول محرم امسال ۲ هزار و ۱۹۹ واحد خون نذر سلامتی بیماران نیازمند کردند.

علی سوری هشتم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پویش نذر خون در استان لرستان از ابتدای محرم تا پایان صفر اظهار کرد: ایام محرم یادآور ایثار وفداکاری های حضرت امام حسین و یاران فداکارش در کربلا است.

وی بیان کرد: نذر خون و اهدای داوطلبانه توسط مردم عزادار چند سالی است که با هدف رفع نیاز بیماران در لرستان همزمان با سراسر کشور در ماه‌های محرم و صفر و به خصوص در دهه اول محرم انجام می شود.

این مسئول افزود: امسال پوویش نذر خون با شعار " اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان اباعبدالله حسین (ع) " به نیابت از ۶۵۵۲ شهید لرستانی طبق سال‌های گذشته ماه‌های محرم و صفر در لرستان اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه مردم نوعدوست استان به نیابت از شهدای استان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون جلوه‌های از ایثار را به منصه ظهور گذاشتند، بیان کرد: دهه اول محرم ۲ هزار و ۵۵۴ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که در مقایسه با آمار ۲ هزار و ۲۲۰ مراجعه در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم لرستان در پویش نذرخون افزود: دهه اول محرم امسال اهدای خون در استان ۱۸.۶ درصد افزایش داشته به طوری که تعداد اهدا کنندگان از هزار و ۸۵۳ اهداکننده مدت مشابه سال گذشته به ۲ هزار و ۱۹۹ نفر رسیده است.

سوری گفت: از مردم استان به‌ویژه جوانان و بانوان دعوت می‌کنیم با پیوستن به پویش نذر خون علاوه بر ترویج فرهنگ اهدای خون آغازگر فرهنگی نو از اهدای خون در جامعه باشند.

وی  با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۶۵۵۲ شهید لرستانی بیان کرد: امیدواریم مردم نوعدوست و شهید پرور لرستان به‌ نیابت از ۶ هزار و ۵۵۲ شهید لرستان تا پایان ماه صفر ۶ هزار و ۵۵۲ واحد خون اهدا کنند.

سوری با بیان اینکه ۱۲ پایگاه انتقال خون در لرستان فعال است، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و به زمان خاصی منحصر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha