• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402050804621
  • خبرنگار : 71234

حیدری: بلوکه کردن پول ایران توسط کره جنوبی از نظر بین‌المللی محکوم است

حیدری: بلوکه کردن پول ایران توسط کره جنوبی از نظر بین‌المللی محکوم است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بلوکه کردن پول ایران توسط کره جنوبی از نظر بین‌المللی محکوم است و باید دولت به عنوان یک مطالبه مردمی این موضوع را پیگیری کند، مجلس شورای اسلامی هم آمادگی کمک به دولت در این رابطه را دارد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه «ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» اظهار کرد: هرگونه ایجاد روابط دیپلماسی با کشورها و یا تقلیل روابط در اختیار مجلس شورای اسلامی است. از این منظر دولت می‌خواهد از ظرفیت مجلس استفاده کرده تا بازنگری در روابط کره صورت گیرد؛ رقم و طلب ایران از کره بسیار بالا بوده و کره بدهکار ماست، چون پول ما را با توصیه آمریکا بلوکه کرده است. اقدامی که از نظر بین‌المللی و عرف دیپلماتیک قابل قبول نیست چون این منابع ملی و متعلق به ملت ایران بوده که به بهانه تحریم بلوکه شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سالهاست که مذاکراتی بین ایران و کره جنوبی به انحای مختلف صورت گرفته که به نتیجه نرسیده است، پس ما راهی جز بررسی سطح روابط با کره نداریم که آیا به همین شکل استمرار پیدا کند یا تقلیل یابد. مجلس شورای اسلامی باید این اجازه را به دولت و وزارت خارجه بدهد.

حیدری با طرح این سوال که ما می‌خواهیم با کره جنوبی چه کنیم؟ اضافه کرد: باید تجدید رفتار و تجدید نظری در بحث دیپماتیک با کره داشته باشیم چون اقدام کره در بلوکه کردن پول کشور و ملت ایران از نظر بین‌المللی محکوم است؛ مطالبه‌ای که باید دولت به نمایندگی از ملت آن را پیگیری کرده و حق مردم را بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: وقتی کره جنوبی به بهانه‌های مختلف از پرداخت پول ایران امتناع می‌کند ما باید تصمیم بگیریم که آیا رابطه به همین شکل ادامه پیدا کند و یا این‌که تجدید نظری در روابط با کره جنوبی صورت گیرد، دولت اگر به سازوکاری برای بازبینی روابط نیاز داشته باشد مجلس شورای اسلامی همراه بوده و کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha