• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402050804636
  • خبرنگار : 50283

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی:

سبک زندگی حسینی در طول سال الگوی زندگی ما باشد

سبک زندگی حسینی در طول سال الگوی زندگی ما باشد

ایسنا/گیلان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی گفت: باید سبک زندگی و بصیرت حسینی در طول سال الگوی زندگی ما باشد.

حجت‌الاسلام یونس علیپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دهه اول محرم امسال شاهد اجرای برنامه های متعدد مذهبی و فرهنگی در سوگ شهادت سیدالشهدا و یاران باوفایش بودیم و اجرای برخی از این مراسمات در دهه دوم محرم نیز ادامه دارد.

وی افزود: امسال برای اینکه بتوانیم اقشار مختلف حاضر در جامعه یا به عبارتی قشر خاکستری را درگیر محرم کنیم از شب تاسوعا تا شب شام غریبان چند هیئت در قالب دسته های عزاداری از میدان امام خمینی تا آخر خط اجرای مراسم داشتند که شاهد بودیم تعداد زیادی از شهروندان از هر قشر و دیدگاهی جذب این دسته جات می شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: عظمت امام حسین(ع) افراد از هر قشر و دیدگاهی را جذب می‌کند و سعی کردیم افرادی که به هیئت‌ها و مساجد نمی‌آمدند را اینگونه در خیابان جذب و در فضای محرم قرار دهیم.

علیپور تصریح کرد: قشر خاکستری به افرادی اطلاق می شود که نه تنها به جنب و جوش های اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی اعتنایی ندارند و به اوضاع و احوال جامعه بی تفاوت هستند در حالی که در دین مقدس و پویای اسلام مفهومی به نام قشر خاکستری، قرمز و یا سبز هیچ گونه جایگاهی نداشته و قابل قبول نیست.

وی افزود: بر اساس آموزه های دین اسلام، همه مردم مخلوق خداوند و دارای پتانسیل و صفات حقیقت‌جویی هستند؛ به طوری که همه مردم بر طبق مصداق جمله «کلکم راع و کلکم مسئول» در جامعه نقش و تکالیفی دارند.

علیپور با تاکید بر اینکه عشق به امام حسین را محدود به ایام محرم نکنیم، تصریح کرد: باید سبک زندگی و بصیرت حسینی در طول سال الگوی زندگی ما باشد.

وی در ادامه به اجرای طرح "نشر خوبی‌ها" در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: این طرح از نیمه شعبان امسال و به همت سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شده و در شهرستان بندر انزلی نیز ۲۲ مبلغ و مبلغات دوره آموزشی در فضای مجازی را طی کرده و پس از طی موفقیت آمیز دوره آموزشی در یکی از نرم افزارهای فضای مجازی گروهی با عضویت حداقل ۱۰۰ نفر تشکیل دادند.

علیپور تاکید کرد: این گروه ها در ۹ محور اصلی فعالیت دارند که از آن جمله پاتک در رسانه را می توان نام برد که هدف از آن انتشار اخبار واقعی در قالب فیلم و عکس از وضعیت سطح جامعه در برابر اخبار کذبی است که رسانه های معاند منتشر می کنند.

وی افزود: از دیگر محورهای نشر خوبی ها سینما تفکر است که طی آن کلیپ‌های کوتاه جذاب و اثرگذار با محوریت رفع شبهات در جمع‌های دوستانه و خانوادگی پخش و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha