• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050804689
  • خبرنگار : 71496

وقوع درگیری‌ در اردوگاه «عین الحلوه» در جنوب لبنان

وقوع درگیری‌ در اردوگاه «عین الحلوه» در جنوب لبنان

برخی رسانه‌ها از کشته و زخمی شدن دست‌کم هفت تن طی درگیری‌های مسلحانه‌ای در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از برخی رسانه‌های لبنانی اعلام کرد که در درگیری‌های مسلحانه شامگاه شنبه در اردوگاه عین الحلوه واقع در جنوب لبنان که آوارگان فلسطینی در آن ساکن هستند، دست‌کم هفت تن کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منیر مقدح، از رهبران جنبش فتح اعلام کرد، در نتیجه شرایط امنیتی متشنج در داخل اردوگاه عین الحلوه تا این لحظه یک تن کشته و شش تن دیگر از جمله چند کودک زخمی شدند.

مقدح در ادامه تاکید کرد: در راستای پایان دادن به درگیری‌ها و تسلیم کردن عوامل این درگیری تلاش می‌کنیم.

یک منبع فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه گفته اعضای جنبش فتح با برخی گروه‌های داخل اردوگاه واقع در نزدیکی شهر ساحلی صیدا درگیر شدند.

سایت النشره لبنان نیز اعلام کرد، این درگیری‌ها در دو منطقه الصفصاف و البرکسات در خیابان الفوقانی بود و صدای شلیک آرپی‌جی نیز به گوش رسید.

این درگیری‌ها حدود دو ماه پس از درگیری‌های مشابهی انجام شد که در نتیجه آنها یک عضو فتح در داخل اردوگاه کشته شد.

درگیری‌ها میان گروه‌های رقیب در داخل اردوگاه عین الحلوه موضوع شایعی است، طبق آمار رسمی بیش از ۵۴ هزار پناهجوی فلسطینی در این اردوگاه سکونت دارند و در سال‌های اخیر نیز هزاران فلسطینی از درگیری‌های سوریه گریخته و به این اردوگاه ملحق شدند، به این ترتیب در حال حاضر تعداد واقعی ساکنان این اردوگاه مشخص نیست.

ارتش لبنان در مسایل امنیتی اردوگاه‌های فلسطینی‌ها در این کشور که تعداد آنها ۱۲ مورد است، دخالت نمی‌کند و مسؤولیت‌ امور امنیتی داخل آنها را به خود فلسطینی‌ها سپرده است. اردوگاه عین الحلوه بزرگترین اردوگاه فلسطینی موجود در لبنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha