• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402050804829
  • خبرنگار : 71572

دفاع نصیرزاده از تغییر قانون: دانشمندان ناسا هم اشتباه می‌کنند

دفاع نصیرزاده از تغییر قانون: دانشمندان ناسا هم اشتباه می‌کنند

مدیرعامل تراکتور در واکنش به برخی تغییرات در شیوه‌نامه جذب بازیکنان خارجی و لژیونر گفت: تمام دانشمندان نخبه در ناسا جمع می‌شوند و یک موشک می‌سازند که ۱۰۰ متر بالا می‌رود و منفجر می‌شود. این ساخته دست افراد متخصص بوده اما نتیجه نداده است. پس مگر ما کتاب آسمانی نوشتیم؟ اگر ما چیزی می‌نویسیم که در اجرا به مشکل خورده است، مگر می‌شود آن را اصلاح نکرد؟

به گزارش ایسنا، هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت محمد نادری که گفته می‌شود طبق قوانین او جزو سهمیه بازیکنان خارجی محسوب می‌شود و تراکتور مجاز به عقد قرارداد با او نیست بیان کرد: ما گفته بودیم بازیکنان ایرانی که لژیونر هستند و توانایی بیشتری دارند، جزو سهمیه بازیکنان خارجی حساب شود اما یک مشکل پیش آمده است. مثلا برای بازیکنی که از لیگ یک ترکیه بیاید، ما آن را نمی‌پذیریم. استاندارد ما لیگ برتر ترکیه‌ است نه لیگ یک. در نتیجه نادری یک ایرانی است و به تیم ملی دعوت شده است. چون در لیگ یک ترکیه بوده است، نمی‌تواند بازی کند؟ این اشتباه است. یک بازیکن خارجی مثل شیمبا یا گولسیانی همیشه خارجی است. سوال ما این است که بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده که ایرانی است، تا کی خارجی محسوب می‌شود؟ برای همین می‌گوییم قوانین فعلی یک سری اصلاحات نیاز دارد. از طرفی وقتی بازیکن ایرانی وارد لیگ ما شود، ایرانی است. ما در این قانون از لغت مبدا استفاده کردیم که باید تفسیر شود. مثلا یک بازیکن انگلیسی از لیگ قطر به لیگ ما بیاید، آسیایی حساب نمی‌شود. ملیت او حساب است. پس بازیکن ایرانی هم آسیایی حساب می‌شود.

بیشتر بخوانید

دانشمندان ناسا هم اشتباه می کنند!

نصیرزاده اذعان کرد: یک کارگروهی وجود دارد و قنبرزاده یک رای دارد. من هم یک رای دارم و باید در این کارگروه این موضوع را به بحث بگذاریم و صحبت کنیم. تمام دانشمندان نخبه در ناسا جمع می‌شوند و یک موشک می‌سازند که ۱۰۰ متر بالا می‌رود و منفجر می‌شود. این ساخته دست افراد متخصص بوده اما نتیجه نداده است. پس مگر ما کتاب آسمانی نوشتیم؟ اگر ما چیزی می‌نویسیم که در اجرا به مشکل خورده است، مگر می‌شود آن را اصلاح نکرد؟ چه ایرادی دارد؟ اشکال ندارد که فصل نقل‌وانتقالات آغاز شده است؛ فصل نقل و انتقالات که به پایان نرسیده است. هیچ اشکالی ندارد و همیشه امکان اصلاح وجود دارد. باید در این کارگروه رای‌گیری شود و بگوییم در خصوص این افراد باید چه کار کنیم. باید بگوییم تا چه تاریخی خارجی هستند.

وی درباره تعداد بازیکنان بالای ۱۹ سال اضافه کرد: تعداد این بازیکنان ۲۰ عدد بود و ما یک سهمیه زیر ۲۵ سال هم داریم. چون تیم ملی زیر ۲۵ سال وجود ندارد، قرار شد لیست زیر ۲۳ سال و زیر ۲۱ سال که تیم‌های ملی آن را داریم، درست کنیم. از باشگاه‌هایی که زیر ۲۵ سال داشتند و اعتراض داشتند که چرا آن را حذف کردید، بررسی انجام شد و متوجه شدیم فلان باشگاه اصلا از سهمیه زیر ۲۵ سال خود استفاده نکرده است. اتحادیه باشگاه‌ها خیلی در ایران وجود ندارد و یا اگر وجود دارد، روی کاغذ بوده است و ما هم اگر آمدیم صحبت کنیم، گفتند شما تعارض منافع داری و لیست ۲۵ سال برای خودت نیست. ما باید ذهنیت خود را نسبت به حوزه قانون‌گذاری افزایش دهیم. لیست زیر ۲۵ سال تمام تیم‌های لیگ برتر شامل ۹۶ بازیکن می‌شود که بیرون مانده‌اند. این ۹۶ بازیکن باید جایی جذب شوند. یکی از اهداف فدراسیون رشد فوتبال است و ما نسبت به بازیکنان مسئول هستیم.

فضاپیمای ما همین‌جا ترکید

نصیرزاده در ادامه بیان کرد: چون محمد نادری جزو سهمیه بازیکن خارجی می‌شود، نمی تواند لیگ یک هم برود زیرا حضور بازیکن خارجی در لیگ ممنوع است و در نتیجه فضاپیمای ما در همین‌جا می‌ترکد و تصمیمی که گرفتیم اشتباه است اما در بخش‌های دیگر به ما حق بدهید. ما چیزهای خوبی مصوب کردیم که تغییر و تحولات خوبی است. من این نصیحتی که کردم، به امثال شما است. وقتی شما برای مخاطبتان حق کارشناسی قائل نیستید، چرا میکروفن را جلوی من گرفتی؟ وقتی دور من جمع شدید، برای من احترام قائل شوید. وقتی من صحبت می‌کنم، شما حق ندارید حرف من را در راستای هواداری بگذارید، زیرا شما خودت هواداری. من هوادار نیستم، من صحبت کارشناسی می‌کنم. مثلا بخش دیگری که اشکال دارد این است که مثلا مس کرمان یا نفت مسجدسلیمان می‌گویند با ۶۰ و ۵۵ میلیارد تومان به لیگ یک سقوط کرده‌اند. الآن می‌گویند ۳۵ میلیارد خرج کن؛ بقیه‌اش کجا می‌رود؟ من الآن عضو مس کرمان هستم یا نفت مسجدسلیمان؟

نصیرزاده درباره قانون سقف بودجه گفت: آداب باشگاه‌داری به این شکل است که ۵۴ تا ۶۰ درصد از هر آنچه را درآمد دارید هزینه کنید. در ایران درآمدهای چهارگانه محقق نمی‌شود. بلیت‌فروشی، حق پخش تلویزیونی، فروش محصولات و اسپانسر در ایران وجود ندارد. دولت در این بخش‌ها کمک می‌کند. ما به عنوان بخش خصوصی می‌خواهیم هزینه کنیم و شادابی و نشاط را به جامعه بیاوریم.

او ادامه داد: از یک طرف کشور عربستان رونالدو و بنزما را می‌آورد و از طرفی دیگر به بخش خصوصی می‌گوییم خرج نکن. حوزه فعالیت بازرسی در راستای صیانت از مخارج باشگاه‌هایی است که منابع دولتی دارند. تیم ما، هوادار، شمس آذر و نساجی را با بقیه تیم‌ها قاطی می‌کنند. ما خودمان اسپانسر داریم. فوتبال یک پدیده غربی است و باید دیدمان را بالا ببریم.

مشگر مشکلی دارد هوادار به استقلال و پرسپولیس کمک می‌کند؟

مدیرعامل باشگاه تراکتور اضافه کرد: چه اشکالی دارد که آقای یوسفی (یک هوادار متمول) به پرسپولیس کمک کند؟ چه منع قانونی دارد؟ کدام سند مالی را باید نشان دهند؟ او اگر پولش را به باشگاه می‌داد، به عنوان درآمدهای حوزه کمک‌های مردمی می‌توانستند بیاورند. یک نفر هم در دوبی به استقلال کمک می‌کند. علاقه مند هستند و کمک می‌کنند. مگر مشکلی وجود دارد؟ چرا منع می‌کنید؟ خودتان نمی‌دیدید و نمی‌گذارید از بیرون کسی پول بدهد. فقط باید رصد کنند در حوزه شرط بندی و تخلفات دیگر نباشد. ما از هواپیمایی آتا، رخش خودرو و آتا سنتر پول می‌گیریم. چه مشکلی دارد؟ می‌خواهند بدهند.

او درباره حضور معراج شیرازی در جلسه مدیران‌عامل باشگاه‌های لیگ برتری گفت: چرا باید در این رابطه صحبت کنم؟ کارمندهای ادارات دیگر هم آمدند. ما یک نفر را پیدا کردیم که زبان و مجوز حرفه‌ای را می‌داند و اطلاعات دارد. قوانین TMS را حفظ است و سرعت انتقال خوبی دارد. خیلی خوب کار می‌کند و مگر پسر نوح است که با بدان بنشست!

اعلام مبلغ رضایت‌نامه حسین‌زاده

نصیرزاده درباره رضایت‌ نامه امیرحسین حسین زاده که گفته می‌شد بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دلار است، بیان کرد: حسین زاده از طریق سیستم TMS آمد. این سیستم توسط فدراسیون قابل رویت است و تمام اعداد قراردادش موجود است. مبلغ رضایت‌ نامه‌اش ۲۹۷ هزار یورو معادل ۳۰۰ هزار دلار است. بروید و ببینید قضیه چیست. می‌گویند ۸۰۰ هزار دلار! فیرپلی مالی باشگاه ما رعایت شده است. این پول را از جیب خودمان می‌دهیم و برای شادابی و نشاط جامعه هزینه می‌کنیم. من هم به نهادهای بازرسی گفتم که به بیست نفر پول می‌دهیم تا بیست میلیون نفر از بازی ما لذت ببرند. نباید در رابطه با این تعداد بازیکن اینگونه قضاوت کنید.

او در پایان گفت: تیم‌های مثل پرسپولیس، استقلال و تراکتور نشاط را به جامعه تزریق می‌کنند. باتوجه به توجهاتی که نسبت به دو تیم استقلال و پرسپولیس وجود دارد، نمی‌شود به راحتی آن‌ها را واگذار کرد و به هر کسی فروخت. آن کسی که باشگاه را می‌خرد می‌تواند باتوجه به اهداف خود به جامعه جهت بدهد. به همین دلیل دولت‌ها دخالت می‌کنند. من هم اگر بودم به عنوان دولت دخالت می‌کردم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۷:۲۴

اووووف، 🥴همه نخبه های جهههان تو ناسا جمع شدند... دیگه از اونها بالاتر نداریم جایی تو‌ دنیا دیگه، نه؟ پس چرا جای شما خالیه اونجا تو‌ ناسا؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۸:۵۲

واقعا بی نمک بود

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۹:۴۷

واقعا کارشناس هست و حرف های منطقی می گوید احسنت

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۲۰:۲۰

چه مثال بی‌ربطی، این آقا خیلی خیلی مغرور است متاسفانه فوتبال ما دست چه افرادی که هر جا کم میارند بنفع خودشان می خواهند قوانین تغییر بدهند .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۲۰:۲۹

این ترکیدن موشک ناسا نیست. این کار جرزنیه آقای نصیرزاده!