• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402050804900
  • خبرنگار : 30188

درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانید

درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانید
تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک را نباید به هر تعمیرکاری واگذار کرد. این روزها خودروهایی که گیربکس اتوماتیک دارند طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. مهم است که در زمان انتخاب خودرو به اتومات بودن گیربکس آن توجه شود. راننده این خودروها نیاز نیست که دنده را به صورت دستی تعویض کند.

به گزارش ایسنا به نقل گیربکس آپ، در این گیربکس‌ها از حسگرهایی استفاده می‌شود که به آنها کمک می‌کند در زمان مناسب با استفاده از فشار داخل روغن دنده را عوض کنند. خودروهایی که دو تا پدال داشته باشند، از این موهبت برخوردار هستند. اما مسئله‌ای که ممکن است ذهن رانندگان این خودروها را بعد از مدتی به خود مشغول کند این است که تعمیر آنها به چه شکل است و در صورت بروز مشکل از چه کسانی می‌توانند کمک بگیرند؟  

برای تعمیر گیربکس جیلی باید به افراد و تعمیرکارانی مراجعه کرد که تجربه و تخصص لازم و کافی برای این کار را داشته باشند. وب سایت گیربکس آپ جایی است که در آنجا می‌توانید به افراد متخصص و تعمیرکارهای حرفه‌ای خودرو جیلی دسترسی داشته باشید. 

مشکلات گیربکس اتوماتیک جیلی

تعمیر گیربکس جیلی بعد از بروز مشکلات زیر در خودروها ضروری است:

  • انتخاب نکردن دنده صحیح یکی از مواردی است که ممکن است موجب اختلال عملکرد گیربکس در خودرو جیلی شود. این مشکل می‌تواند به علت کم بودن مایعات یا چسبندگی یا نقص الکترونیکی در شیرها به وجود آید. یک احتمال دیگر می‌تواند وجود اختلال در سیستم کنترل الکترونیکی انتقال باشد. در این صورت تعمیر گیربکس اتوماتیک لازم است.
  • در صورتی که دنده سخت عوض شود، ممکن است دچار مشکل شده باشد. این مسئله می‌تواند به علت نارسایی سیستم کنترل در تعدیل کلاچ قفل شده مبدل گشتاور باشد. این فرآیند برای به وجود آمدن لغزش در زمان عوض کردن دنده در موقعیت‌های تهاجمی طراحی شده است. تعمیر گیربکس جیلی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.
  • ممکن است موتور خودرو در سرعت پایین متوقف شود. یکی از رایج‌ترین دلایل این اتفاق می‌تواند از کار افتادن کلاچ مبدل گشتاور باشد. در این صورت موتور و گیربکس به طور مداوم قفل می‌شوند که از چرخش دیفرانسیل موتور و گیربکس جلوگیری به عمل می‌آید و موجب توقف موتور می‌شود.
  • گرمای بیشتر از اندازه گیربکس  جیلی نیز می‌تواند عملکرد آن را مختل کند. این گرم شدن ممکن است در اثر کم یا زیاد شدن مایع گیربکس اتفاق بیفتد. حتی در زمان حمل بارهای بیشتر از ظرفیت بکسل نیز این اتفاق رخ می‌دهد.  
  • در صورت بروز هر کدام از این مشکلات بهتر است پیش از هر اقدامی برای تعمیر گیربکس جیلی با افراد متخصص تماس گرفته شود.
درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانید
تعمیر گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودرو

تعمیر گیربکس لیفان علاوه بر مشکلاتی که در بالا اشاره شد به دلایل گوناگونی در انواع خودروها نیاز است. از دیگر مشکلاتی که ممکن است گیربکس لیفان به تعمیر نیاز داشته باشد، این است که دو دنده هم زمان انتخاب شوند. این مشکل ممکن است به دلایل مختلف در خودروها دیده شود. در هر صورت، موجب تحت فشار قرار گرفتن هم زمان چند مدار هیدرولیک خواهد شد.  

تعمیر گیربکس جیلی زمانی که از آن صداهای مکانیکی شنیده شود لازم است. این سر و صداها ممکن است در اثر مسافت پیموده شده و به طور عمده به وسیله یاتاقان‌های فرسوده یا دیگر اجزای چرخنده به وجود آید. خودروهای متنوعی از برند جیلی در ایران وجود دارد که ممکن است به دلایل مختلفی گیربکس آنها به تعمیر نیاز داشته باشد. گیربکس این خودرو کیفیت خوبی دارد، ولی بعد از مدتی ممکن است به سرویس و امور مراقبتی نیازمند شود.  

تعمیر گیربکس لیفان نیز از جمله امور تخصصی است که باید به افراد متخصص سپرده شود. واگذار کردن تعمیر این قطعه به افراد غیرمتخصص و غیر حرفه‌ای می‌تواند به هدر رفتن زمان و هزینه منجر شود. گیربکس‌های اتوماتیک در خودروها ساختار پیچیده‌تری از گیربکس‌های دستی دارند. به همین علت هم تعمیر آنها به دانش و و مهارت خاص نیاز دارد. در هر زمانی که نیاز به تعمیر گیربکس اتومات داشتید، کافی است با متخصصان گیربکس آپ تماس بگیرید و از خدمات آنها بهره ببرید.

مزایای گیربکس‌های اتوماتیک

استفاده از این گیربکس‌ها مزایایی را به دنبال دارد که رانندگان از آن بهره‌مند می‌شوند. همچنان بسیاری از راننده‌ها ترجیح می‌دهند از خودروهایی استفاده کنند که گیربکس آنها اتومات نیست. اما باید پذیرفت که رانندگی در کل با این گیربکس‌ها بسیار آسان‌تر شده است. در ترافیک کاربرد این گیربکس‌ها از گیربکس‌های قدیمی راحت‌تر است. این گیربکس‌ها خیلی سریع و روان عوض می‌شوند. ضمن این که یادگیری رانندگی با آنها نیز ساده‌تر است. البته بسیاری از تازه کارها ترجیح می‌دهند رانندگی را با خودروهای قدیمی‌تر یاد بگیرند. خودروهایی که دارای گیربکس‌های اتوماتیک هستند کمتر متوقف می‌شوند. مگر این که خودرو به تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز داشته باشد.

درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانید
تعمیر گیربکس لیفان

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha