• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402050804951
  • خبرنگار : 71451

توصیه‌های قرآنی دو شهید

مردم ایران در دفاع مقدس با فرهنگ مقاومت، چه در دوره جنگ هشت‌ساله و چه پس از آن تا روزگار کنونی، توانسته‌اند به‌عنوان یک امر مقدس و قرآنی جلوی دشمن بایستد.

به گزارش ایسنا، قرآن کریم از جایگاه ویژه‌ای در نزد مسلمانان برخوردار است. این کتاب آسمانی راه‌گشای انسان‌ است و در طول جنگ تحمیلی نیز الگو و پناهی برای برایشان محسوب می‌شد.   پس از هشت سال جنگ تحمیلی، رویکرد دشمنان ایران اسلامی برای مبارزه با انقلاب و اسلام رویکرد دیگری پیدا کرد.

مردم ایران در دفاع مقدس با فرهنگ مقاومت، چه در دوره جنگ هشت‌ساله و چه پس از آن تا روزگار کنونی، توانسته‌اند به‌عنوان یک امر مقدس و قرآنی جلوی دشمن بایستد.

غلامرضا رشیدی برفروئی یکی از شهدای جنگ است. او ۱۴ فروردین ۱۳۴۷ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا چهارم متوسطه در رشته ریاضی تحصیل کرد. وی قاری قرآن بود. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی با سمت تک تیرانداز راهی جبهه شد. سرانجام ۳ خرداد ۱۳۶۵ در پیچ انگیزه هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

در آخر از تمامی دوستان خواهشمندم که درجلسات قرائت قرآن و تفسیر و احکام و دعاها شرکت کنند.

این قاری شهید در وصیت نامه‌اش می نویسد:«از خواهرانم خواستارم که زینب‌وار به انقلاب اسلامی خدمت کنند و از بردارنم می‌خواهم که راه شهیدان را ادامه دهند و در کارها با هم اتفاق نظر داشته باشند و اگر من به خواست خدا در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسیدم از خانواده و همگی دوستان می‌خواهم که درسوگ من ناله و زاری نکنند و اگر می‌کنند برای رضای خدا و برای سرور شهیدان امام حسین(ع) و دیگر انبیا و اولیا الله باشد که ضد انقلابیون سوء استفاده نکنند.

از آنها می‌خواهم که پیر جماران را همواره دنباله‌رو باشید زیرا که راه وی راه انبیا و الله است. خواسته دیگری دارم که مرا در جوار شهدا دفن کنید. در آخر از تمامی دوستان خواهشمندم که درجلسات قرائت قرآن و تفسیر و احکام و دعاها شرکت کنند و هرگز آن را کنار نگذارند، چون خیر دنیا و آخرت در همین مجلس‌ها است و از آنها می‌خواهم که مرا حلال کنند.»

همچنین علی آزاده منفرد، هفدهم شهریور ۱۳۴۲، در شهرســتان تهران به دنیا آمد. پدرش جعفر، مســتخدم بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا دوم متوسطه در رشــته ســاخت و اتومکانیک درس خواند. به عنوان پاســدار در جبهه حضور یافت. یکم مرداد ۱۳۶۲، در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله شهید شد. مزار او در بهشت زهرای زادگاهش واقع است.

او کلام خدا را با صوتی زیبا و دلنشین به گوش دیگران می رساند. از خصوصیات بارزش دقت بسیاری بود که در انجام واجبات و احکام اسلامی بکار می برد.

علی در کودکی متین و آرام، و صبور و کم حرف بود. دوران دبستان را به خوبی به پایان رساند و به مسائل دینی کشش فراوان داشت؛ در کلاس های مختلف مذهبی و اصول عقاید با ذوق بسیار شرکت می کرد. نماز را دوست می‌داشت و آن را با علاقه می خواندو از ۱۴ سالگی نیز روزه را در اعمالش وارد کرد.

وی با قرآن و دعا مانوس بود و دوره کلاس قرآنش را با موفقیت به پایان رساند. همواره مورد تشویق استادش قرار می‌گرفت. او کلام خدا را با صوتی زیبا و دلنشین به گوش دیگران می رساند. از خصوصیات بارزش دقت بسیاری بود که در انجام واجبات و احکام اسلامی بکار می برد.

اومجموعا ۳ بار به جبهه رفت، که هر سه بار در منطقه کردستان خدمت می‌کرد. او از جنایات منافقین و حزب کومله و دمکرات بسیار می‌گفت. او مرداد ۱۳۶۲، در منطقه بانه و سردشت، در عملیات «والفجر ۲» به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha