• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402050905108
  • خبرنگار : 50377

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خبرداد

آغاز ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران

آغاز ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران

ایسنا/مازندران سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: ساخت محل اسکان برای زائران اربعین مازندران بسیار مهم است که با هماهنگی استانداری ایلام زمینی به مساحت حدود ۳ هزار متر مربع در مرز مهران تحویل استان مازندران شده است و مجوز پروانه ساختمان نیز توسط استانداری صادر شد.

احمد توکلی شامگاه یکشنبه ۸ تیرماه در جلسه ستاد اربعین مازندران که در استانداری برگزارشد، از تحویل زمین در مرز مهران، در سال جاری خبر داد و افزود: بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران به عنوان مجری طرح معرفی و تا این لحظه عملیات اجرایی شامل خاک برداری اولیه انجام شد و عملیات پی نیز آغاز شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران کل بنای این زائر سرا را ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع اعلام و تصریح کرد: این زائر سرا دارای محل اسکان، آشپزخانه صنعتی و ساختمان اداری دوطبقه به مساحت ۲۴۰ متر مربع است.

توکلی با اشاره به اینکه بخشی از مصالح از جمله میلگرد، سیمان و بلوک به کارگاه منتقل شده است، یادآورشد: ساخت بنا و تجهیزات کامل برای مبله کردن زائرسرا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تعهداتی نیز برای شهرستان‌ها ایجاد شده است و انتظار می‌رود تا فرماندار پیگیر آن باشند.

وی تامین بخشی از منابع برای ساخت زائر سرا را از محل کمک‌های عتبات دانست و خاطرنشان کرد: این زائرسرا از کمک‌های مردمی نیز بهره خواهد برد و همچنین ادارات کل استان نیز می‌توانند بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند، کمک داشته باشند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه کار اسکلت و سفت چینی زائرسرا امسال انجام می‌شود، گفت: با اجرای زائرسرا، زائرین مازندران برای اعزام به اربعین مشکلی نخواهند داشت.

توکلی با اشاره به اینکه استان مازندران برای برگزاری اربعین و اعزام زائران حسینی به کربلا در آمادگی به سر می‌برد، افزود: تجهیزات مرتبط از جمله ناوگان حمل و نقلی جهت اعزام زائران به مرز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha