• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050905247
  • خبرنگار : 50555

سرپرست اداره کل استاندارد استان خبر داد

روند کاهشی کشفیات غیراستاندارد خراسان رضوی طی سال جاری

روند کاهشی کشفیات غیراستاندارد خراسان رضوی طی سال جاری

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: در سال جاری تاکنون تعداد ۵۶۰۰ بازرسی در استان صورت گرفته است.

سید محمد سجادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح‌ شناسایی کالاهای غیر استاندارد در خراسان رضوی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۱ هزار بازرسی در استان صورت گرفته است که در بخش خانگی ۲۰۵۰ و در بخش لوازم یدکی ۳۱۰۰ بازرسی انجام شده که اقلام غیراستاندارد در بخش لوازم خانگی ۳۶ قلم و در بخش لوازم یدکی ۴۷ قلم بوده است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون تعداد ۵۶۰۰ بازرسی در استان صورت گرفته است که در بخش خانگی ۲۷۰ و در بخش لوازم یدکی ۶۵۰ بازرسی انجام شده که در این بازرسی‌ها ۱۰ قلم کالای غیر استاندارد در بخش لوازم خانگی و ۳۵ قلم کالا غیر استاندارد در بخش لوازم یدکی مورد شناسایی قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی عنوان کرد: همگام با سایر ادارات استاندارد کشور، اداره کل استاندارد خراسان رضوی هم بطور ویژه اقدام به بازرسی از لوازم خانگی بخصوص اجاق گاز، بخاری گاز سوز و لوازم یدکی کرده است.

سجادی با بیان اینکه کشفیات در سال جاری روند کاهشی داشته است، افزود: تعداد ۸ تیم بازرسی‌های استان را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: کالاها و اقلام غیر استاندارد بیشتر در زمینه مواد غذایی من جمله زعفران و عرقیات و ... و لوازم خانگی مانند سبزی خرد کن، بخاری و اجاق گاز برای برچسب انرژی است.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی در خصوص رتبه استان در شناسایی کالاهای غیر استاندارد عنوان کرد: رتبه بندی استان در خصوص شناسایی کالاهای غیر استاندارد در ستاد انجام می‌شود. 

سجادی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ و ارتقاء سلامت عمومی، حمایت از مصرف کنندگان، ایجاد رقابت سازنده در بین عرضه کنندگان محصولات داخلی و یا وارداتی، تاثیر مثبت استفاده از محصولات استاندارد و با کیفیت در اصلاح الگوی مصرف، نظارت بر کیفیت محصولات نگهداری شده در مراکز عرضه و فروش علاوه بر مراکز تولید، اداره کل استاندارد خراسان رضوی همگام با سایرات ادارات استاندارد در سراسر کشور اقدام به بازرسی از محصولات و خدمات مختلف در مراکز عرضه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha