• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402050905289
  • خبرنگار : 71567

رئیس سازمان امور دانشجویان:

دختران و پسران دانشجو در تمام رویدادهای ورزشی سهم مساوی دارند

دختران و پسران دانشجو در تمام رویدادهای ورزشی سهم مساوی دارند

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور ایران را دانشجویان دختر تشکیل داده اند، گفت: بر این اساس در تمام رویدادهای ورزشی دختران و پسران سهم مساوی دارند.

به گزارش ایسنا ، دکتر هاشم داداش پور در دیدار با رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی گفت: حدود دو سالی است که با مسئولیت معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری خدمت می‌کنم و در حوزه تربیت بدنی نیز مسئولیت های مستقیمی دارم و اداره کل تربیت بدنی  و پژوهشگاه تربیت بدنی زیر نظر سازمان امور دانشجویان در حال فعالیت هستند وحمایت مستقیمی از فعالیت های فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی داریم.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش ما در این دو سال احیاء ورزش دانشجویی در دانشگاه‌ها بوده است به طوری که پس از کرونا ما شش رویداد بزرگ ورزشی شامل المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین‌الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» و مسابقات ورزش قهرمانی ملی را برنامه ریزی کرده و به مرحله اجرا رساندیم. در واقع با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و برای سال جاری با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اداره ‌کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تعداد آن‌ها را به ۷ رشته افزایش خواهیم.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: بازی‌های همبستگی ورزش دانشگاهی کشورهای اسلامی نیز یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه‌ ورزش فراملی است که مقدمات آن فراهم شده است و قصد داریم تا سال آینده آن را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود تحریم های موجود علیه کشور ایران، ما در حوزه علم و فناوری جزء ۱۵ کشور اول دنیا هستیم به طوری که تحولات زیادی را در  این مدت شاهد بوده ایم و قصد داریم جزء ۱۰ کشور دنیا در حوزه علم و فناوری قرار گیریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور ایران را دانشجویان دختر تشکیل داده اند بنابراین در تمام رویدادهای ورزشی دختران و پسران سهم مساوی دارند به عنوان نمونه در المپیاد ورزش همگانی که حدود یک ماه پیش برگزار شد هزار و ۱۰۰ نفر دانشجوی دختر و هزارو ۱۰۰ نفر دانشجوی پسر حضور داشتند.

دکتر داداش پور ادامه داد: اگر از نزدیک فضا، امکانات و ورزش دختران کشور ایران را مشاهده کنید خواهید دید که دختران بیش از پسران در حوزه فعالیت های ورزشی نقش آفرین هستند. 

بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز در این دیدار ضمن تشکر از فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی به دلیل حمایت‌های انجام شده؛ گفت:  بیش از سه میلیون دانشجو در کلیه دانشگاه های ایران در حال تحصیل هستند که دکتر داداش پور در حوزه های دانشجویی از آن ها حمایت می کند.

وی ادامه داد: با وجود تحریم های مالی که به فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی کشور ایران می شود فدراسیون فیزو حمایت های خود را از ما دریغ نکرده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha