• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402050905335
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

هشدار نارنجی در روزهای پایانی هفته برای خراسان جنوبی

هشدار نارنجی در روزهای پایانی هفته برای خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان‌ نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

اسدالله حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس شاخص لحظه‌ای امروز وضعیت هوای نهبندان با شاخص ۳۷۶ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همچنین سرایان با شاخص ۶۹ و بیرجند با شاخص ۵۶ در وضعیت قابل قبول قرار گرفت، تصریح کرد: کارشناسان توصیه می‌کنند مردم در شهرستان‌ها با وضعیت ناسالم از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند.

همچینن هواشناسی برای خراسان جنوبی در روزهای پایانی هفته هشدار نارنجی صادر کرد. 

فاطمه زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا پایان هفته کماکان وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی در برخی ساعات به خصوص در نیمه‌شرقی استان قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه در مرز شرقی نیز طوفان گرد و خاک می‌تواند سبب ایجاد خسارت شود، افزود: در روزهای پایانی هفته از چهارشنبه تا جمعه با استمرار این شرایط بر تقویت بادهای ۱۲۰ روزه وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا در استان گسترده‌تر می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اساس دمایی، امروز و فردا به طور نسبی روند تغییرات دما افزایشی است، تصریح کرد: رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش سازه‌های گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، خودداری از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌ها از شرایط وضعیت ناسالم، استفاده از ماسک مناسب و همچنین پرهیز از پارک خودرو در زیر درختان کهنسال از جمله توصیه‌های هواشناسی است.

زارعی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته قاین با حداقل دمای ۱۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین و طبس و دهسلم با حداکثر دمای ۴۳ درجه گرمترین ایستگاه بوده است، یادآور شد: نوسانات دمایی در مرکز استان ۱۹ و ۳۵ درجه سلسیوس بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha