• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402050905677
  • خبرنگار : 50182

وزیر کشور عنوان کرد

پیش‌بینی افزایش ۳ برابری تردد زوار اربعین از "مرز خسروی"

پیش‌بینی افزایش ۳ برابری تردد زوار اربعین از "مرز خسروی"

ایسنا/کرمانشاه وزیر کشور از پیش‌بینی افزایش سه برابری تردد زوار اربعین از مرز خسروی خبر داد و افزود: جهت تسهیل تردد زوار راه‌اندازی قرارگاه حمل ونقل در دستور کار قرار دارد.

احمد وحیدی، امروز(۹مرداد) در نشست با همتای عراقی خود در مرز خسروی، با اشاره به پیش‌بینی افزایش زوار ایرانی در اربعین امسال گفت: سال گذشته تردد روزانه زوار از مرز خسروی حدود ۳۰ هزار نفر بوده که این تعداد امسال افزایش یافته و به نظر می‌رسد به حدود ۱۰۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال سال اولی است که تردد زوار از مرز خسروی ۲۴ ساعته است پیش‌بینی ما افزایش دو تا سه برابری تردد زوار از این مرز است.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات حمل و نقل زوار، به ضرورت راه‌اندازی قرارگاه مشترک حمل و نقل با طرف عراقی اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با معرفی نماینده عراق در این قرارگاه، زوار با مشکلات کمتری در بحث حمل و نقل مواجه شوند.

سردار شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا هم در این جلسه از اربعین به عنوان یک عملیات یاد کرد و افزود:  این عملیات بزرگ نیازمند فرماندهی مشترک است.

وی افزود: حوزه ترافیک، امنیت و جرائم مختلف نظیر سرقت، قاچاق و مواد مخدر با ما است، لذا در خواست داریم طرف عراقی ما که مسئول این حوزه است مشخص شود تا ارتباط ساختارمندی را شکل دهیم.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم دراین جلسه با بیان اینکه تمام امکانات در حوزه بهداشت و درمان، تغذیه، اسکان و پذیرایی برای خدمات رسانی به زوار در مرز خسروی مهیا شده گفت: تمام تلاش مان این است که زوار در نهایت سلامت و امنیت سفر کنند.

وی افزود: در این بین چند نکته حائز اهمیت است، از جمله اینکه با توجه به افزایش گیت‌های ایرانی، نیاز به تقویت گیت‌ها و افزایش شیفت‌های کاری در گیت‌های ورودی کشور عراق داریم.

صحرایی گفت: با توجه به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی، نیاز است گیت‌های پذیرش در کشور عراق آماده خدمات‌رسانی شوند.

استاندار کرمانشاه بر لزوم احداث سایه‌بان و آسفالت از نقطه صفر مرزی تا پایانه کشور عراق هم تاکید کرد.

وی با اشاره به عدم شناخت کافی رانندگان عراقی نسبت به مرز خسروی و مرز منذریه در کشور عراق گفت: این مرز در شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف آنطور که باید شناخته شده نیست و نیاز است که تابلوهای راهنمای مسیر این مرز در خروجی این شهرها نصب شود.

صحرایی گفت: از طرفی نیاز داریم با همکاری طرف عراقی در "مندلی"، مسیر عبور برای ترانزیت کالا و تجهیزات موکب‌ها از مرز سومار به صورت ۲۴ ساعته در ایام نزدیک به اربعین فراهم شود.

وی افزود: درخواست دیگر ما موافقت با استقرار پایگاه هلال احمر در پنج کیلومتری مرز منذریه و اجازه تردد آمبولانس‌ها تا ۱۵ کیلومتری مرز در خاک عراق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha