• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402051005819
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار بیان کرد؛

تامین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان، وظیفه اصلی مسئولان

تامین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان، وظیفه اصلی مسئولان

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه ما مسئولان در مرحله اول تامین آب آشامیدنی و بعد از آن تامین آب برای کشاورزی و سایر مصارف مردم است.

محمد کرمی شامگاه دوشنبه ۹ مرداد در جلسه کمیته اضطرار تامین آب شرب منطقه‌ شمال استان که با حضور ائمه جمعه محترم منطقه سیستان در محل حفر چاه های منطقه حرمک برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های موجود در منطقه سیستان ما به سمت تامین منابع آبی جایگزین رفته ایم و علی رغم پیگیری جدی حقابه تالاب هامون، تلاش کرده ایم که متکی به آب عاریه ای نباشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان با جدیت پیگیری می‌شود و علاوه بر یک کارگاه که در منطقه منزلاب در حال احداث است، ۵ کارگاه دیگر نیز در نقاط مختلف استان احداث می‌شود.

کرمی ادامه داد: انتقال آب از منطقه تهلاب نیز در حال انجام می باشد و همزمان موضوع حق آبه هم به عنوان حق قانونی منطقه سیستان در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: خدایی که آب را در آسمان قرار داده همان آب را در دل زمین نیز جای نهاده اما ما باید با تلاش و کوشش به آن دست پیدا کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وظیفه ما تامین آب آشامیدنی در مرحله اول و بعد تامین آب برای کشاورزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: باید بتوانیم دام مولد را از طریق مرزها وارد کشور کنیم تا در فصل زمستان شاهد افزایش قیمت گوشت نباشیم.

کرمی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فرهنگ کار را در بین مردم سیستان و بلوچستان نهادینه کنیم و مردم را پای کار بیاوریم.

وی در پایان گفت: باید امید را در دل‌های مردم زنده کنیم و اجازه ندهیم؛ فضای مجازی با القای ناامیدی،  کنترل افکار عمومی جامعه ما را به دست بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha