• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402051005970
  • خبرنگار : 71496

صنعا: هزینه اشغال آب‌های سرزمینی یمن بسیار سنگین خواهد بود

صنعا: هزینه اشغال آب‌های سرزمینی یمن بسیار سنگین خواهد بود

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اظهار کرد: دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن، حوزه حساس و استراتژیک دریای عرب و اقیانوس هند در واقع محدوه ژئوپلیتیک نیروهای مسلح و سیاست دفاعی یمن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المسیره یمن، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله یمن گفت: زمان آن فرا رسیده همه از واقعیت‌ها آنگونه که هست و نه آنگونه که دشمن می‌خواهد در راستای گمراه کردن جهانیان آنها را نجات دهد، مطلع شوند، ما به عنوان نیروهای مسلح یمن به ویژه نیروی دریایی تاکید می‌کنیم که از قدرت کامل برای تامین امنیت، تثبیت و حفاظت از مسیرهای دریانوردی بین‌المللی در آب‌های منطقه‌ای تحت حاکمیت خود برخوردار هستیم.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن افزود: دست دشمن رو شده و سناریوهای آن فاش شده، اشغالگری دشمن و اعمال کنترل دریایی بر بنادر، جزایر و آب‌های منطقه‌ای خود تروریسم است، این کشورهای متخاصم هستند که تروریسم را ایجاد کرده و به تروریست‌ها و دزدان دریایی پناه داده و از آنها حمایت مالی می‌کنند.

او در ادامه هشدار داد که حضور غیرقانونی اشغالگران در آب‌های منطقه‌ای یمن هزینه سنگینی را به دنبال خواهد داشت و هرگونه توافقی که با هر کشور و یا حاکمیتی درباره هرگونه امکانات نظامی یا امنیتی و یا طرح‌هایی امضا شود که به حاکمیت ملی یمن ضربه بزند، توافقنامه‌هایی مشکوک و غیرقانونی قلمداد شده و ارزشی ندارند.

العاطفی در ادامه تاکید کرد: ما چالش را با چالش، تنش را با تنش، بمباران را با بمباران، اشغالگری را با مقاومت، رزمایش را با اقدام عملی و صلح را با صلح پاسخ خواهیم داد و بر اساس مسؤولیتی که بر دوش خود می‌بینیم، به مردم یمن چه در داخل چه در خارج می‌گوییم که مساله امروز روشن شده و دشمنان یمن هرگز نمی‌توانند به دروغ‌ها و گمراهی مردم ادامه دهند، مردم به خوبی از اهداف و طرح‌ها علیه یمن آگاه هستند.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در ادامه نیز از موضعگیری ملت آزاده یمن در همبستگی با نیروهای مسلح این کشور در دفاع از حاکمیت ملی و نیز پیروزی اراده ملی در تحقق استقلال به عنوان یک گزینه ملی استراتژیک غیرقابل تغییر تقدیر کرد و عملیات استشهادی در فلسطین علیه دشمن صهیونیستی را ستود و گفت: هر گلوله‌ و هر عملیات استشهادی و مبارزاتی جوانان آزاده فلسطینی در واقع نشانی بر روی سینه‌های ما در یمن پیش از هر ملت دیگری است.

او در ادامه گفت: ما در شرایط استثنایی به سر می‌بریم و با تحولات متعددی مواجه هستیم، تحولات سیاسی و اجتماعی این مرحله مستلزم آن است که ما با آنها همسو و همراه باشیم و حضور موثری داشته باشیم، چرا که این ما هستیم که تفاوت میان تحولات را ایجاد کرده و نقش بزرگی در شکل‌گیری این تحولات داریم، رویکرد ما صلحی عادلانه، دوستانه و شرافتمندانه است، ما یمنی‌های شریف و میهن‌پرست هستیم که با اعتماد اولین نشانه‌های این صلح را رقم زدیم.

العاطفی تاکید کرد: تصمیمات یمن به منزله بالاترین طرح از عزم ملی است و این همان راهی است که به سطوح بالایی از حضور سیاسی در منطقه و جهان ختم می‌شود، امروز یمن در سایه رهبری خردمند که بهتر است همه به او گوش دهند، تصمیم‌گیرنده‌ای ملی و برخوردار از حاکمیت است.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن خطاب به نیروی دریایی ارتش این کشور گفت: از تمامی مسؤولان انتظار می‌رود بیش از هر زمان دیگری تمام تلاش خود را در عرصه‌های عملیاتی و میدانی برای آمادگی، تمرین، توسعه و به‌روزرسانی نیروی دریایی انجام دهند و آنها را همواره در سطح بالایی از آمادگی و هوشیاری برای دفاع از حاکمیت و استقلال یمن و حفاظت از وحدت، عزت و شرف مردم آن نگه دارند.

او افزود: از این منظر نظامی و استراتژیک تقویت و توسعه زیرساخت‌های کیفی نیروهای مسلح یمن اولویت ما در وزارت دفاع و ستاد کل ارتش است.

العاطفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دریای سرخ، خلیج عدن و باب المندب مسیر دریانوردی برای تمام جهان و تجارت بین‌المللی و منطقه‌ای است و تامین امنیت آن مورد توجه جهانی است، ما اهمیت این مسیرها را می‌دانیم و به تامین امنیت آنها و نیز قوانین بین‌المللی دریانوردی متعهد هستیم و یک بند انگشت از آنها تخلف نمی‌کنیم.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در ادامه نیز شایعه‌ها و تبلیغات کشورهای دشمن و حامیان آنها به ویژه دشمن صهیونیستی را تکذیب کرده و گفت، حضور ما در دریای سرخ، باب المندب، خلیج عدن، دریای عرب و جزایر یمن تنها برای تامین امنیت آنها در برابر تروریسم و دزدان دریایی است.

جنبش انصارالله یمن یکشنبه با تاکید بر لزوم تلاش برای توسعه زرادخانه نظامی نیروهای خود، تلویحا به تصمیم خود برای هدف قرار دادن جزایر یمنی تحت کنترل ائتلاف عربی اشاره کرد.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله در سخنرانی که در سفر خود به استان المحویت در غرب یمن داشت، اظهار کرد: انصارالله قدرت نظامی قدرتمند و مستحکمی دارد که در روزهای آتی برای توسعه زرادخانه نظامی خود تلاش خواهند کرد و در آینده آزمایش‌هایی را در برخی جزایر یمنی اجرا خواهد کرد.

المشاط در ادامه نیز ائتلاف عربی را به آغاز جنگ رسانه‌ای و تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی علیه انصارالله متهم کرده و خطاب به ائتلاف عربی تاکید کرد، دشمن ما زورگو و متکبر است و تنها زبان زور را می‌فهمد، ما نیز تمام تلاش خود را برای مقابله با دشمن به کار خواهیم گرفت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن هفته گذشته توقف مذاکرات با عربستان را اعلام کرده و آمریکا را به کارشکنی در این زمینه متهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha