• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051006024
  • خبرنگار : 71129

اعتماد به ارتش آمریکا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است

اعتماد به ارتش آمریکا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ مشخص شد که نسبت به ۱۹۹۷ تعداد آمریکایی‌هایی که به ارتش خود اعتماد دارند، کمتر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که اعتماد به نیروهای مسلح آمریکایی در دو سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته، آن هم زمانی که ارتش این کشور با یک بحران تاریخی سربازگیری دست و پنجه نرم می‌کند.

این نظرسنجی که ژوئن انجام شده مشخص کرد که ۶۰ درصد از شرکت کنندگان به ارتش "خیلی" یا "خیلی زیاد" اعتماد دارند درحالیکه این میزان در سال گذشته میلادی ۶۴ درصد بود. همچنین اعتماد عمومی به ارتش آمریکا آخرین بار در سال ۱۹۹۷، ۶۰ درصد بود و از سال ۱۹۹۸ هرگز اینقدر پایین نبوده و روی عدد ۵۸ درصد قرار داشت.

در این نظرسنجی مشخص شد که حمایت مردمی از سرویس‌های ارتش آمریکا در پی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ افزایش داشت و نیروهای مسلح این کشور رضایت ۸۲ درصد از مردم را زمانیکه جورج بوش، رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد، کسب کرده بودند.

در پی جنگ‌های عراق و افغانستان و کاهش حس میهن پرستی پس از حملات ۱۱ سپتامبر، میزان رضایت از ارتش آمریکا تا ۲۰۲۰ روی ۷۰ درصد بود و بعد از آن هر سال کمتر شده است.

از قدیم حمایت جمهوری خواهان از ارتش بیش از دموکرات‌ها بوده اما میزان اعتماد جمهوری خواهان از ۹۱ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۶۸ درصد امروزی کاهش داشته است.

در سال ۲۰۲۱ که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده شد، سیاستمداران و کارشناسان جمهوری خواه سرسخت‌ترین منتقد پنتاگون بودند و ارتش را بابت دستورات مربوط به واکسن و یکسری سیاست‌ها مانند ارائه عمل جراحی تغییر جنسیت برای سربازان تراجنسیتی، آموزش تئوری انتقادی نژادی و اقدامات برای از بین بردن زبان جنسیتی در سربازخانه‌ها به شدت محکوم کرده‌اند.

خروج بایدن از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ که به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی منجر شد و تجهیزات ارتش به ارزش ده‌ها میلیارد دلار هم به دست طالبان افتاد، باز هم باعث انتقادهایی جدی به سیاست‌های ارتش و دولت آمریکا از سوی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها شد.

درحالیکه میزان حمایت‌ها از ارتش در حال کاهش است، نیروهای مسلح آمریکا برای به خدمت گرفتن نیرو با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. فرماندهان نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و ارتش در مارس ۲۰۲۳ به کنگره گفتند که انتظار دارند در سال جاری میلادی اهداف سربازگیری در رسته‌های ارتش کوتاه شود. این اظهارات پس از آن مطرح شد که ارتش بدترین سال خود را در سرباز گیری در ۲۰۲۲ تجربه کرده بود.

پنتاگون در گزارش مارس ۲۰۲۳ خود آورده، از بین افراد ۱۷ تا ۲۴ ساله که باید به خدمت سربازی بروند، ۸۰ درصد از نظر فیزیکی برای خدمت نامناسب هستند و دلیلش هم چاقی، استفاده از مواد مخدر یا سلامت روانی ضعیف است.

"کریستین ورموث"، یکی از مقام‌های ارتش آمریکا در اکتبر ۲۰۲۲ به شبکه خبری CNBC گفته بود، تنها ۹ درصد از این بازه سنی مایلند در وهله نخست به ارتش ملحق شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha