• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051006059
  • خبرنگار : 50037

آلودگی میکروبی آب ۱۳ روستای کبودراهنگ از امروز مرتفع می‌شود

آلودگی میکروبی آب ۱۳ روستای کبودراهنگ از امروز مرتفع می‌شود

ایسنا/همدان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کبودراهنگ گفت: طی چند روز گذشته ۱۳ روستای کبودراهنگ به علت قطعی برق با مشکل آلودگی میکروبی مواجه بود که از امروز مشکل این روستاها مرتفع می‌شود.

فرهاد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: منظور از آلودگی میکروبی آب شرب این روستاها آن است که در زمان قطعی برق وضعیت کلرزنی آب شرب به علت کار نکردن دستگاه تزریق آب ژاول صفر می‌شود و به همین علت این روستاها را آلودگی میکروبی اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل آلودگی میکروبی آب شرب این روستاها شدید نبوده است، مطرح کرد: از امروز این موضوع مرتفع و تزریق آب ژاول در زمان قطعی برق به مخزن را همکاران به صورت دستی انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه در کبودراهنگ توسط امور آب کلرزنی آب های سطحی و چاه های با عمق کم که دارای آلودگی باشند، به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: طی چند روز گذشته به علت قطع و وصل شدن برق در هنگام قطعی برق دستگاه تزریق به علت برقی بودن کار نمی‌کند که از امروز برای مرتفع شدن مشکل در هنگام قطعی برق تزریق آب ژاول به مخزن برای کلرزنی به صورت دستی انجام خواهد شد.

امیری خاطرنشان کرد: پیش از این دستگاه تزریق آب ژوال به مخزن برای کلرزنی به صورت گازی بود اما به علت مشکلات محیط زیستی و بیوشیمیایی، دستگاه را به دستگاه برقی جابه جا و تغییر دادیم و در حال حاضر این دستگاه ها با برق کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این آلودگی میکروبی شدید نبوده و صرفاً منظور ما از آن صفر شدن کلرزنی در زمان قطعی برق است، یادآور شد: از این تعداد، شش روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب بوده و هفت روستا تحت پوشش این شرکت نیستند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کبودراهنگ گفت: از ۱۲۸ روستای شهرستان، ۱۰۷ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب هستند و هفت روستا نیز به زودی تحت پوشش قرار می‌گیرد و مابقی روستاها اگر اعلام آمادگی کنند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha