• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402051006115
  • خبرنگار : 50187

رئیس فراکسیون اصناف:

سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اشتغال محقق شود

سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اشتغال محقق شود

ایسنا/کرمان رئیس فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس با بیان اینکه لازم است زیرساختی فراهم شود تا ۲۵ درصد اشتغال استان کرمان در تعاونی‌ها تعریف و نتیجه کار پایان سال دیده شود، گفت: تعاونی یعنی توزیع عادلانه ثروت و باید فرهنگسازی در حوزه تعاون به صورت جدی دنبال شود.

شهباز حسن پور امروز ۱۰ مردادماه در نشست معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در کرمان اظهار کرد: درخواست دارم سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد و اشتغال کشور هدفگذاری و مدیران استان‌ها براین اساس ارزیابی شوند؛ همه مدیران ومجموعه‌ها باید با وزارت کار همکاری کنند.

وی افزود: بسیاری از مجموعه‌ها مانند شستا هماهنگی لازم را ندارند و بحث این است باید بپیذیرند در استان تابع مدیرکل استان باشند؛ تا انسجام و هماهنگی نباشد به موفقیت نمی‌رسیم و موازی‌کاری صورت می‌گیرد.

حسن پور با بیان اینکه لازم است زیرساختی فراهم شود تا ۲۵ درصد اشتغال استان کرمان در تعاونی‌ها تعریف و نتیجه کار پایان سال دیده شود، تصریح کرد: تعاونی یعنی توزیع عادلانه ثروت و باید فرهنگسازی در حوزه تعاون به صورت جدی دنبال شود.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس بیان کرد: با فعالیت تعاونی‌ها، عدالت اجتماعی محقق می‌شود و درخواست داریم مرکز توجه بیشتری به تعاونی‌های استان کرمان داشته باشد.

وی با اشاره به ناهماهنگی بین برخی مجموعه‌های وزارت رفاه گفت: دستگاه‌های مختلف باید به صورت ویژه با بهزیستی همکاری کنند؛ ضمن اینکه مدیریت ارشد استان به کار تعاونی اعتقاد دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش ایسنا، شیخ شعاعی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: ۵۵۳ هزار بیمه شده اصلی و ۱۳۲ هزار نفر مستمری بگیر در استان داریم که با احتساب خانواده‌هایشان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند که ۴۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: سال قبل ۵.۲ درصد تعداد بیمه‌شدگان و هشت درصد آمار بازنشستگان ما در استان رشد داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha