• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051006222
  • خبرنگار : 50177

رئیس کل دادگستری لرستان:

پیشگیری از وقوع جرم، اصلی در نیروهای مسلح است

پیشگیری از وقوع جرم، اصلی در نیروهای مسلح است

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت: اصل بر پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است و در این راستا ضرورت دارد با بازرسی، سرکشی مکرر و کنترل‌های درون سازمانی و ارائه آموزش کافی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از وقوع تخلف و جرائم این نیروها جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام سعید شهواری، امروز دهم مرداد ماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر دادگستری استان برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: نیروهای مسلح حافظ نظام و انقلاب هستند و امنیت امروز ما با وجود شرایط خاص و درگیری‌های منطقه‌ای در سایه لطف الهی و داعیه مقام معظم رهبری مثال‌زدنی است و این مهم مرهون تلاش نیروهای مسلح است.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه اخیر ۴٠ نفر از فرزندان ملت در نیروی انتظامی در راه آرمان‌های نظام و برقراری نظم و امنیت به شهادت رسیدند.

رئیس شورای عالی قضایی لرستان با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح، حافظ حقوق شهروندی و ناظر بر رفتار نیروهای مسلح است، تصریح کرد: نیروهای مسلح باید به پشتیبانی قانونی این سازمان و دستگاه قضایی در برخورد جدی و قاطع با قانون‌شکنان، هنجارشکنان و متعرضین به حقوق مردم امیدوار باشند.

شهواری با بیان اینکه البته حساب معدود افرادی که در این لباس مقدس بخواهند تخلف کنند و جرمی را مرتکب شوند و خیانت کنند از سایرین جداست، افزود: باید با این افراد با قاطعیت برخورد شود؛ هرچند این دسته از افراد قلیل هستند و همه می‌دانیم کمترین جرائم در بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: اصل بر پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است و در راستا ضرورت دارد با بازرسی، سرکشی مکرر و کنترل‌های درون سازمانی و ارائه آموزش کافی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از وقوع تخلف و جرائم این نیروها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نیروی مسلح جزو سرمایه انسانی مومن، معتقد و ولایتمداری هستند که به مردم خدمت می‌کنند، اضافه کرد: سازمان قضایی دارای کمترین پرونده موجودی بوده و تلاش این سازمان قابل تقدیر است.

رئیس شورای قضایی لرستان از رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور درخواست کرد که در تامین و تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه در دست احداث سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان مساعدت لازم را داشته و نسبت به تامین و افزایش کادر قضایی اهتمام ویزه را با استان داشته باشد.

به گزارش ایسنا در این جلسه از زحمات ابراهیم نژاد رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح لرستان و نیکوکلام دادستان نظامی استان تقدیر و فتحی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح و مرادی به عنوان دادستان جدید نظامی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha