• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402051006269
  • خبرنگار : 71664

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خبر داد؛

تدوین شناسنامه طرح‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در ۴۰ سال گذشته

تدوین شناسنامه طرح‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در ۴۰ سال گذشته

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اعلام کرد: تدوین شناسنامه طرح های فرهنگی جهاددانشگاهی در ۴۰ سال گذشته را در دستورکار قرار داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی در نشست خبری چهل و سومین سالگرد جهاد دانشگاهی گفت: انقلاب‌ها اصلاح‌گر بنیان‌های غلط هستند. جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی در جهت تغییر نظام دانشگاهی گام برداشت. 

وی با بیان اینکه چله اول جهاد دانشگاهی را پشت سرگذاشته‌ایم، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی مبدع حرکت فرهنگی در دانشگاه‌ها بود. اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی محدود به دانشگاه‌ها نمی‌شود و این نهاد در زمینه فرهنگ عمومی نیز فعالیت می‌کند. به همین دلیل، در شورای فرهنگی عمومی کشور و استان‌ها نیز نماینده دارد. شکل‌گیری تمدن‌سازی از مفاهیمی است که  با توجه به دو مولفه علم و تزکیه انسان مورد توجه جهاد دانشگاهی قرار گرفته است. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد انقلابی در صورت و معنا به دنبال پرورش انسان دانشگاهی برمبنای رویکرد انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: اگرچه نهادهایی متنوعی در جهت تمدن‌سازی گام برداشته‌اند اما جهاد دانشگاهی را می‌توان مصداق بارز تمدن‌سازی برشمرد. 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه در دوره اخیر وظیفه خود دانستیم که با توجه به مسئولیتی فرهنگی که در جهاددانشگاهی بر دوش داریم آسیب شناسی را در سه سطح انجام دهیم که اولین محور ارزیابی نقطه نظرات دانشجویان بود که نظرات آنها را درباره فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی انجام داده ایم. وی افزود: مبنای دیگر بازخوانی اسناد بالادستی بوده که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب این اقدام را انجام داده ایم. همچنین تدوین شناسنامه طرح های فرهنگی جهاددانشگاهی در ۴۰ سال گذشته را در دستورکار قرار داده ایم.

وی درباره اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: طی ۲ ماه گذشته،ما با ارزیابی یک جامعه آماری متشکل از ۱۴۴۵ دانشجو، اقدمات فرهنگی جهاد دانشگاهی را ارزیابی کردیم. همچنین بازخوانی اسناد بالادستی برای انتظارت  از جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه و سند جامع اسلامی شدن دانشگاه‌ها از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی به حساب می‌آید. 

دکتر کلانتر مهرجردی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی مبتکر ایجاد۷ مرکز و ۲ رسانه خبری است. اخیرا نیز عنوان سازمان انتشارات این نهاد با حمایت دکتر مسلمی نائینی و تصویب هیات امنا جهاددانشگاهی به سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی تغییر نام داده که می خواهد مساله حوزه مطالعه را پاسخ دهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha