• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402051106708
  • خبرنگار : 71342

بازیگرانی که کابوس قربانیان اردوگاه مرگ، رهایشان نکرد

بازیگرانی که کابوس قربانیان اردوگاه مرگ، رهایشان نکرد

درهای ساختمان موزه‌ای که سال‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مردِ بازیگری باز می‌شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. اما کابوس کشته‌شدگان آنان را رها نمی‌کند.

این خلاصه‌ای است از نمایش «انسان/ اسب/ پنجاه/ پنجاه» که از امشب با کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، مرتضی اسماعیل‌کاشی که یکی از بازیگران شناخته‌شده تئاتر است، مدتی است که به جز بازیگری، دغدغه کارگردانی هم دارد.

این بازیگر که سال‌هاست در کار تدریس بازیگری هم هست، از امشب نمایش تازه خود را با گروهی از هنرجویان جوانش روی صحنه می‌برد.

نمایش تازه او «انسان/ اسب/ پنجاه/ پنجاه» است که متن آن را به صورت مشترک همراه با هاله مشتاقی‌نیا نوشته است.

این نمایشنامه با نگاهی به نمایشنامه «زاک و زیک» نوشته برتولت برشت و ترجمه کمال‌الدین شفیعی نوشته شده اما با متن اصلی برشت بسیار متفاوت است و برداشتی امروزی به آن دارد.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده : درهای ساختمان موزه‌ای که سال‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مردِ بازیگری باز می‌شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. ارواحِ‌کشته‌شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت‌های ضدفاشیستی، فراخوانده می‌شوند و در جهانی وهم‌آلود نمایشی را که مجبور بودند زیرِ شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند، دوباره جان می‌گیرد.

این نمایش طی پروسه‌ای طولانی تمرین و آماده اجرا شده است.

 بازیگران این نمایش:(به ترتیب حروف الفبا) عبارتند از:علیرضا ‌آریا، محسن ‌ابوالحسن ‌پور، شهاب ‌اشکان، شبنم ‌اسکندری، سوگل اسفندیاری، المیرا ‌بکر، محمدمهدی ‌جهان ‌آرا، افسانه ‌چناقچی، یاسین ‌چهرآذر، فروغ ‌چهره ‌گشا، جواد ‌حسینی، ایمان ‌خاکباز، پریا ‌رستگار، مهدا ‌رضایی، پوریا ‌رفیع ‌بیگی، امیرحسین ‌رئیس ‌دانایی، مبینا زیدی، آیدانا ‌سبزواری، صادق ‌سپهوند، تارا ‌سلیمی، محبوبه ‌سفیدصالحی، هاله ‌سنکا ‌جوان، ساغر ‌شادان، اسد ‌غفاری، محمدرضا ‌فتحی، شایان ‌فخری ‌طاری، علیرضا ‌فرزانیان، نازنین ‌قاضی ‌زاده، امین کشوری، آرمان ‌کنگاوری، عادله ‌گرشاسبی، نسرین ‌معافی، سید ‌محمد ‌موسوی ‌سلیم، امیررضا ‌نیک ‌پی، رایحه ‌وصالی، محمدرضا ‌هاتفی، محمد ‌یادگاری، سعید ‌یعقوبی.

نمایش «انسان/ اسب/ پنجاه/ پنجاه» از امشب ، یازدهم مرداد راس ساعت ۲۰ در تالار اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

در همین تالار پروفرومنسی دیگر هم اجرا دارد؛ «دایره» به کارگردانی رضا عرفانی که همزمان با تهران در ۱۰ شهر استان خراسان رضوی هم اجرا می‌شود.

این اثر نمایشی هر روز ساعت ۱۸ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha