• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402051106778
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تیران و کرون میزبان سوگواره استانی شبیه‌ خوانی غریب

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: سوگواره شبیه‌ خوانی غریب با حضور گروه‌های منتخب استان اصفهان به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

علی معینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری سوگواره شبیه‌خوانی غریب در دهه سوم ماه محرم، اظهارکرد: این رویداد با حضور گروه‌های منتخب شبیه‌خوانی در شهرستان تیران و کرون برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار گروه‌های هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، افزود: ۱۰ مرداد آخرین فرصت ارسال آثار بوده که در شورای داوری اولیه، ۶ اثر برتر انتخاب و زمان اجرا به آنان اعلام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه این سوگواره از ۲۰ مردادماه به مدت هفت روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۶ روز آن مربوط به اجرای گروه‌ها بوده و روز هفتم اختتامیه و معرفی برترین‌های این سوگواره خواهد بود.

وی یادآور شد: علاوه بر اظهار نظر داوران تخصصی، نظر مخاطبان برنامه‌ها در انتخاب بازیگران برتر مدنظر قرار گرفته و با جمع‌بندی نظرات، افراد برتر معرفی می‌شوند.

معینی اضافه کرد: در این سوگواره انتخاب گروه برتر نخواهیم داشت و تنها بازیگرانی که بهترین اجرا را دارند انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی درباره موضوعات سوگواره گفت: مجالس امام سجاد(ع)، امام رضا(ع)، حضرت رقیه(س)، غارت خیمه و دیر راهب موضوعاتی است که گروه‌های شرکت کننده باید یکی از آنها را اجرا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون، ادامه داد: اجرای گروه‌ها در سوگواره غریب به‌صورت شبیه‌خوانی و روایتگری روی صحنه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سوگواره برای نخستین بار در تیران وکرون برگزار می‌شود، اظهار کرد: طی ۱۰ سال گذشته یک دوره سوگواره نمایش‌های عاشورایی غرب استان اصفهان در این شهرستان برگزار شد.

به گفته معینی، برگزاری چنین رویدادی برای گسترش و تعمیق فرهنگ دینی و درس‌های قیام امام حسین(ع) است و از طرفی منجر به شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha