• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051106970
  • خبرنگار : 71415

ایتالیا، غرب را از مداخله نظامی در نیجر بر حذر داشت

ایتالیا، غرب را از مداخله نظامی در نیجر بر حذر داشت

وزیر امور خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه در مصاحبه‌ای غرب را از مداخله نظامی در کشور نیجر بر حذر داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی گفت، غرب باید از مداخله نظامی در کشور نیجر بر حذر باشد چون ممکن است به عنوان یک موج جدید استعمارگری غربی تلقی شود.

وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی رای نیوز ۲۴ گفت: "ما باید تلاش کنیم دموکراسی در نیجر غلبه یابد اما هر گونه ابتکار غرب برای این که به صورت نظامی در نیجر مداخله کند را باید منتفی بدانیم چون از آن به عنوان موج جدیدی از استعمارگری یاد خواهد شد."

تاجانی که همچنین به عنوان معاون نخست وزیر ایتالیا نیز کار می‌کند، اظهار کرد، باید قاره آفریقا به عنوان "شریک اصلی ایتالیا، اروپا و غرب" در نظر گرفته شود نه به عنوان منطقه‌ای برای استعمارگری.  او اضافه کرد، این رویکرد را می‌توان در قالب پروژه‌های معدنکاری مشترک به اجرا در آورد یا با ارائه جایگاه‌های برابر برای شرکای دولتی به اجرا در آورد.

یک هفته قبل در تاریخ ۲۶ ژوئیه نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر در جریان کودتایی نظامی محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور را سرنگون کرده و سپس مرزهای این کشور را بسته و یک حکومت نظامی در آن برقرار کردند. ژنرال عبدالرحمان تیچیانی، فرمانده این گارد در ادامه خودش را به عنوان رهبر جدید نیجر اعلام کرد. در حال حاضر محمد بازوم در محل اقامتگاهش در شهر نیامی در بازداشت است.

روز یکشنبه هفته جاری هزاران حامی کودتاچیان در نیجر به خیابانهای سراسر این کشور آمدند و علیه فرانسه که در گذشته استعمارگر حاکم بر نیجر بود و همچنین جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) تظاهرات کردند.

یکی از تجمعات اصلی آنها در برابر سفارت فرانسه در شهر نیامی برگزار شد. وزرای امور خارجه فرانسه و ایتالیا روز سه شنبه اعلام کردند که اتباع اروپایی و اتباع کشورهای دیگر را از نیجر خارج می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha