• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402051107057
  • خبرنگار : 50597

تاکید نماینده محلات بر پیگیری توسعه دهکده گل و نمایشگاه بین‌المللی سنگ

تاکید نماینده محلات بر پیگیری توسعه دهکده گل و نمایشگاه بین‌المللی سنگ

ایسنا/مرکزی نماینده مردم شهرهای محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز دوم دهکده گل و توسعه نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران، از مسائلی است که باید به آنها پرداخت تا شاهد پیشرفت‌شان باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی یازدهم مردادماه در جلسه تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان محلات که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، جمعی از مدیران استان و اعضای شورای اداری شهرستان محلات در دانشگاه دولتی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حفظ انسجام و وحدت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه ایجاد دوگانگی در کشور نقشه دشمن است. در صورتی که به این دوگانگی‌ها دامن بزنیم، در پازل دیگران بازی کرده‌ایم، بر این اساس نباید اجازه دهیم دوگانگی‌ها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: اگرچه شهرستان محلات در حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد اما به اندازه یک شهرستان ۳۰۰ هزار نفری از ظرفیت کار برخوردار است از این جهت کار شبانه‌روزی در این شهرستان مورد توجه است. باید از ظرفیت نخبگان این شهرستان استفاده کرد و نباید افراد را کنار گذاشت.

وی تصریح کرد: با فساد به هر شکل و در هر جا و با هر اندازه باید مبارزه شود. حقوق شهرستان در سطح استان باید به شکل مطلوب اخذ شود. از آنجا که این مسئله حق مردم است، نظارت بر آن با حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات عمرانی در حوزه جاده‌های شهرستان گفت: یکی از اولویت‌های شهرستان، تکمیل جاده زیراب است. احداث بیمارستان جدید نیز از مطالبات دیگر مردم است، زیرا بیمارستان فعلی تحت مالکیت دانشگاه علوم پزشکی نبوده و به دلیل فرسوده بودن، امکان استقرار بسیاری از تجهیزات پزشکی و به تبع آن، حضور پزشکان متخصص در آن وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اولویت بعدی شهرستان، استقرار دانشکده پرستاری است، زیرا با احداث آن به دلیل حضور هیئت علمی، کمک خوبی به سیستم درمان این شهرستان خواهد شد. از آنجا که بیمارستان و دانشکده پرستاری از ردیف ملی برخوردار هستند، نگرانی بابت تامین بودجه آنها وجود ندارد.

سلیمی با اشاره به کلینیک تامین اجتماعی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های شهرستان محلات ادامه داد: از زمان کلنگ زنی، این کلینیک با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است و بودجه ۱۰۰ میلیاردی برای احداث آن در نظر گرفته شده است. امیدواریم با به ثمر رسیدن این مجموعه، مردم از آن بهره ببرند.

وی افزود: تکمیل جاده دانشگاه دولتی و احداث ساختمان‌های مناسب برای این دانشگاه نیز از اولویت‌های دیگر شهرستان محلات است. زیرگذر قطب صنعتی نیم‌ور و زیرگذر سه راهی محمدآباد که اقدامات آن نیز نهایی شده است، از مطالبات مردم شهرستان است.

وی با اشاره به ایجاد تصفیه‌خانه مشترک برای محلات باقرآباد نیم‌ور و دلیجان، تصریح کرد: این تصفیه خانه یکی از ۸۰ پروژه ای است که قرار بود در دولت قبل از طریق فاینانس با کشور چین احداث شود که به دلیل عدم تمایل همکاری دولت قبل با چین به سرانجام نرسید. برای احداث این تصفیه خانه نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شده است که مسئولان باید با پیگیری، نسبت به تامین آن اقدام کنند.

سلیمی گفت: اقداماتی در سطح شهرداری و شورای شهر نیز وجود دارد که باید پیگیری شود. فاز دوم دهکده گل و توسعه نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران از مسائلی است که باید به آنها پرداخت تا شاهد پیشرفت در آنها باشیم. ارتباط تنگاتنگ با سازمان مدیریت استان، استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری می‌تواند در این حوزه راهگشا باشد.

وی با اشاره به عدم حضور فرماندار برای حدود ۴ ماه در شهرستان محلات، اظهار کرد: نبود فرماندار باعث شد بخشی از امور مردم مانند تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ مختل شود. تعدادی از ادارات این شهرستان فاقد مسئول هستند و عدم تعامل تعدادی از مدیران کل باعث شده تا سرنوشت اداره ورزش و جوانان شهرستان محلات آن هم در فصل تابستان، نامشخص باشد. تبعات ایجاد شده توسط این مسئله بر دوش سایر دستگاه‌ها خواهد بود.

وی با گلایه از بلاتکلیف ماندن تنها استخر دولتی شهرستان محلات و عدم تحقق وعده‌ها در ارتباط با آن ادامه داد: این شرایط در فصل تابستان قابل قبول نیست.

سلیمی با انتقاد از وضعیت نامناسب توزیع آرد در شهرستان محلات، افزود: تعطیلی ۶ واحد نانوایی در روز گذشته به دلیل نبود آرد موجب شکل‌گیری صف‌های طولانی در نانوایی‌ها شده بود. این مسئله باید ساماندهی شود. مشترک بودن رئیس اداره غله شهرستان محلات با دلیجان و نبود مشکلات مشابه در دلیجان، باعث ایجاد سوال برای مردم شده است. با توجه به در پیش بودن مسافرت‌ها در شهریورماه این مسئله باید رسیدگی شود.

وی با اشاره به الزام استقرار دائم فرماندار در شهرستان، اظهار کرد: از آنجا که شهر نیاز به کار مداوم دارد، فرماندار پروازی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. در این مسیر هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و باید کار به صورت شبانه روزی صورت بگیرد.

سلیمی با اشاره به ضرورت تعیین معاون سیاسی و امنیتی برای فرمانداری شهرستان محلات ادامه داد: با تعیین فرماندار، سه ضلع از چهار ضلعی فرماندار، معاون عمرانی و بخشدار تکمیل شده و ضلع چهارم که همان معاون سیاسی و امنیتی است نیز باید به سرعت تعیین شود.

وی با اشاره به اهمیت روستاها تصریح کرد: توجه به روستاها باید در اولویت قرار گیرد و اینگونه نباشد که در مدت چند ماه سرکشی نشوند.

فرمانداران باید از رای مردم به بهترین شکل صیانت کنند

بهنام نظری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این مراسم، با اشاره به هتک حرمت خانواده شهید در گلزار شهدای اراک اظهار کرد: به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی، خواسته تمام دغدغه‌مندان نظام جمهوری اسلامی را پیگیری کرده و حتی به قیمت جانمان اجازه نخواهیم داد این اقدامات تکرار شود.

تاکید نماینده محلات بر پیگیری توسعه دهکده گل و نمایشگاه بین‌المللی سنگ

وی با اشاره به قرار گرفتن در سال انتخابات و مشخص شدن راهبردهای انتخابات از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد: فرماندار باید از رای و خواسته مردم به بهترین شکل ممکن صیانت کند. فرماندار باید وابستگی سیاسی خود را کنار گذاشته و فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار دهد و برای برگزاری رقابت سالم، پرشور و اثرگذار در انتخابات تلاش کند.

وی افزود: عمل صحیح به مسئولیت توسط روسای ادارات، ایجاد امید کرده و امید، زمینه‌ساز ایجاد رقابت خواهد شد و از دل این‌ها مشارکت بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره به حساسیت انتخابات در دوره‌های گذشته و حساسیت ویژه این دوره از انتخابات تصریح کرد: پس از اغتشاشات سال گذشته، این انتخابات از ویژگی خاصی برخوردار است. دشمنان در گذشته به دنبال تحریم انتخابات بودند اما این دوره تهدید انتخابات را مد نظر خود قرار دادند.

نظری گفت: به جهت قدمت و حساسیت شهرستان به دنبال این بودیم که از فردی با تجربه برای فرمانداری این شهرستان استفاده کنیم. فرماندار جدید به دلیل اینکه از بدنه وزارت کشور است، تمام دغدغه‌های مسئولین را مد نظر خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به کارهای روی زمین مانده در شهرستان محلات، گفت: به دلیل ظرفیت‌های به سرانجام نرسیده، اقامت فرماندار جدید در شهرستان ضروری است. به دلیل اینکه فرماندار جدید از جنس دانشگاه است، می‌تواند دغدغه‌های مسئولین این شهرستان را برطرف کند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خانواده شهدا و ائمه جمعه و جماعات این شهرستان فرصتی برای خدمتگزاری بهتر است. حضور در نماز جمعه و روستاها نیز مورد تاکید استانداری است. یکی از افتخارات دولت جدید ترمیم رابطه بین مردم و دولت است که در دهه گذشته با چالش‌هایی روبرو شد. امنیت در سایه حضور مردم شکل خواهد گرفت؛ چرا که در اغتشاشات سال گذشته هرجا که مردم ورود پیدا کردند امنیت برقرار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جهاد تبیین مسئولان صرفاً حضور در جلسات و سخنرانی ها نیست، اگر مسئول در جایگاه خود حاضر بوده و مشکلات مردم را برطرف کند، انقلابی و در تراز دولت سیزدهم خواهد بود لذا امیدواریم مسئولان دست به دست هم داده و از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه کشاورزی، گل و گیاه، گردشگری و معادن استفاده کنند. در کنار تمام اقدامات فرهنگی و اقتصادی، انتخابات را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس در مهرماه، افزود: از ظرفیت روحانیون، علما، اندیشمندان و سخنان برای رفع ابهامات دانشجویان و دانش آموزان استفاده شود تا شرایطی را فراهم کنیم که شهرستان به جایگاه اصلی خود در استان دست پیدا کند.

سیدحسین حسینی، سرپرست فرمانداری شهرستان محلات نیز در این جلسه گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک یکدیگر گام مثبتی در حل مشکلات شهرستان برداریم. شاخص بودن شهرستان محلات در بحث گل و گیاه، سنگ و گردشگری، مسئولیت اجتماعی ما را بیشتر می‌کند.

تاکید نماینده محلات بر پیگیری توسعه دهکده گل و نمایشگاه بین‌المللی سنگ

وی اظهار کرد: در مقایسه با شهرستان‌های دیگر، زیرساخت‌های بسیاری در محلات شکل گرفته است که مرهون زحمات مدیرانی است که در گذشته تلاش کرده‌اند. مشکلات بسیاری وجود دارد که امیدواریم با همراهی مسئولان شهرستان آنها را حل کنیم و آنچه را که شایسته مردم این شهرستان است انجام دهیم.

در پایان این مراسم حکم انتصاب فرماندار شهرستان محلات قرائت و حسینی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان محلات معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha