• پنجشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402051207152
  • خبرنگار : 50455

نشست نقد و بررسی «خاتون و قوماندان» در قم برگزار می شود

نشست نقد و بررسی «خاتون و قوماندان» در قم برگزار می شود

ایسنا/قم به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون» با حضور مریم قربان زاده، نویسنده اثر برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، ستاد کنگره شهدای استان، سپاه امام علی ابن ابی طالب (علیه السلام) و خانه مطبوعات و صدا و سیمای مرکز قم برگزار خواهد شد.

این نشست با حضور مریم قربان زاده؛ نویسنده اثر، حسین محمدی مبارز؛ منتقد ادبی و فاطمه جوادی، نویسنده و کارشناس کتاب برگزار می‌شود.

سلسله نشست های نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان» توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در راستای نهادینه کردن فرهنگ حسینی و ترویج کتاب هایی پیرامون شجاعت و رشادت های در راه دین و حق در استان های خراسان، تهران، البرز، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان در حال برگزاری است.

کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون» و در ۲ فصل با نام‌های «ایران» و «سوریه»، روایت و نگارشی ‌است از زندگی عاشقانه و زیبایی که با بهره‌گیری‌ از نقل خاطرات ام‌البنین حسینی گردآوری و تدوین شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «من، ام‌البنین، دختر فیروزه، در ماه سنبله تابستانی داغ و پرآشوب به دنیا آمدم؛ جایی در حوالی استان بامیان از سرزمین افغانستان. روستای پدری‌ام، «بندامیر» را به چشم ندیدم. فقط توصیف‌های غبطه‌انگیز مادرم را می‌شنیدم وقتی از «بندامیر» صحبت می‌کرد.»

یادآور می شود؛ علاقه‌مندان جهت شرکت در این نشست می‌توانند روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم (واقع در میدان مفید، بلوار شهید آوینی) حضور یابند یا از طریق اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم به آدرس www.skyroom.online/ch/researchpl/qom  پایگاه اطلاع رسانی نهاد (iranpl.ir) و آپارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور (aparat.com/iranpl) برنامه را به صورت زنده دنبال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha