• پنجشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402051207227
  • خبرنگار : 71506

روس ها همچنان قدرت برتر کشتی جهان/ محرومیتی که باعث قهرمانی ایران شد

روس ها همچنان قدرت برتر کشتی جهان/ محرومیتی که باعث قهرمانی ایران شد

قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت های جهانی ترکیه در شرایطی بدست آمد که روس ها به مراتب عملکرد بهتری داشتند اما محرومیت آن ها از حضور بر روی سکوی تیمی، باعث شد تیم ایران علی رغم پسرفت نسبت به سال پیش باز هم قهرمان جهان شود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۱۳ امتیاز عنوان قهرمانی رقابت های جهانی ترکیه را بدست آورد.
اما این قهرمانی در حالی بدست آمد که روسیه پس از مدتی غیبت در رقابت های بین المللی کشتی، در این مسابقات بهترین عملکرد را داشت و موفق به کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز  شد ود ر حقیقت قاطعانه به عنوان قهرمانی رسید اما به این دلیل که مدال ها و امتیازات این تیم به دلیل تحریم در رده بندی تیمی لحاظ نمی شود از رسیدن به عنوان قهرمانی تیمی بازماند تا تیم ایران به عنوان قهرمانی برسد.

روس ها همچنین با نام بی طرف در این مسابقات حضور داشتند و سرود ملی این کشور نیز پس از کسب ۲ مدال طلا در سالن مسابقات پخش نشد.

حضور روسیه در رقابت های جوانان جهان به میزبانی اردن نیز قطعی است و به احتمال زیاد در رقابت های جهانی بزرگسالان نیز حضور خواهند داشت؛ اتفاقی که بدون شک کار کشتی ایران را بیش از پیش سخت خواهد کرد.

کشتی فرنگی نوجوانان ایران سال گذشته نیز در غیاب روس ها با یک مدال طلا، ۲ نقره و ۴ برنز و مجموع ۱۳۵ امتیاز عنوان قهرمانی جهان را کسب کردند و عملکرد بهتری به لحاظ مدالی نسبت به مسابقات امسال داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۸

همان بهتر که تحریم هستند.. میگن بشقیقه چه ربطی داره. اما وقتی خبر عدم فروش سوخو 35 را که 1-2 ساله پیش با موافقت دولت روسیه و شادمانی مقامات وملت ایران برخورد شده بود ناگهان امروز از طرف مقامات ایران فسخ شد!! شنیدم بقول معروف حال بسیاری از ملت نظیر من گرفته شد. شاید روسیه حقش هست در میادین ورزشی بین المللی اینطور مورد تحریم قرار گیرد. چون اینطور بنظر میرسد که دولت روسیه به هیچ قول و قرار ، قرارداد و عرف بین المللی حتی در مورد بقول خود کشورهای نزدیک و دوست هم پایوند نیستند. البته من مخالف تحریمهای ورزشی روسیه بودم و هستم. اما شاید من اشتباه میکردم و اینها کشوری نیستند که ایران بیشتر بر روی انها حساب کند.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۲ ۱۷:۵۲

باز آقای دبیر فردا صبح یک نمایش جدید با پنهان شدن پشت این به اصطلاح قهرمانی بادآورده با این تعداد متوسط به پایین و غیر قابل قبول خواهند داشتبا چاشنی توهین و کنایه به این و آن و رفتارهای غیر اخلاقی همیشگیشان

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۳ ۰۸:۱۳

امثال تو دشمن ایرانی هستید ...چرا تحقیر می‌کنی کشتیگیر کشورت رو اگه ایرانی هستی ...از روسهای خود خواه و پوتین خون خوار چی دیده ایرانو ایرانی جز به نفع خودش و ملتشون