• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402051307554
  • خبرنگار : 50126

ایلام در آستانه‌ی سفر رئیس‌جمهور

رسانه‌ها برای توسعه استان راهکار بدهند

رسانه‌ها برای توسعه استان راهکار بدهند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: در آستانه‌ی سفر رییس‌جمهور، رسانه‌ها با یک هدف واحد به دنبال پیشرفت و توسعه‌ی استان باشند.

«حسن بهرام‌نیا» شامگاه پنجشنبه ۱۲ مردادماه در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه‌ی استان، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: رسانه‌ها در راستای مشکلات و کمبودها همه‌ی تلاش خود را به‌کار می‌گیرند که قابل تقدیر است.

وی افزود: رسانه‌ها چشم بینای مردم هستند که مشکلات را می‌بینند و اطلاع‌رسانی می‌کنند و همه‌ی تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به‌کار می گیرند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام، هدف از برگزاری این نشست را دریافت راهکارها و نظرات خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه نقشی تعیین کننده در مصوبات سفر رئیس‌جمهور دارند.

استاندار ایلام با ذکر این مطلب که در آستانه‌ی سفر رئیس‌جمهور، رسانه‌ها با یک هدف واحد به دنبال پیشرفت و توسعه‌ی استان باشند، تصریح کرد : قدرت یک مجموعه‌ی خبری به خرد جمعی و همفکری است و به همین دلیل در این سفر می‌خواهیم که رسانه‌ها با یک هدف مشترک برای توسعه‌ی استان بکوشند.

وی اضافه کرد: در استان ما با وجود اقدامات انجام شده، مشکلات و موانعی وجود دارد که تلاش خواهیم کرد این موانع برداشته شود و مشکلات حتی‌الامکان برطرف شود.

 بهرام‌نیا با بیان اینکه ایلام به واسطه‌ی جنگ تحمیلی و مرزداری ۱۶ سال از توسعه عقب افتاده است، تاکید کرد: مردم ایلام در هشت سال دفاع‌مقدس مرزداری کردند و این استان در دوران دفاع مقدس میزبان رزمندگان از سراسر کشور بود.

وی با بیان این‌که در مقام مقایسه با دولت‌های گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در این دولت در استان ایلام انجام شده است، گفت: درمانگاه ۱۰۰ تخت‌خوابی در پایانه‌ی مرزی مهران ظرف مدت ۹ ماه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای خدمات‌رسانی به زوار ساخته شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور طرح های تاثیرگذار و مهم در زندگی و معیشت مردم مطرح خواهند شد، چراکه مردم استان ایلام در طول دفاع مقدس و اربعین هویت واقعی خود را نشان داده اند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه مردم استان برای سفر ریاست جمهوری حضوری پرشور خواهند داشت، افزود: دشمن در تلاش برای جدایی مردم از دولت است و همیشه تیر آنها به سنگ خورده است.

 وی با اشاره به مزایای انتقال پرونده نفت و گاز به استان گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از طریق ارزش افزوده نفت و گاز به شهرداری های تزریق و بخشی از مشکلات شهرداری‌های استان را حل کرد و امیدواریم امسال این اعتبارات افزایش یابد.

وی در ادامه اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به طور مستمر در حال ارزیابی هستند و هر مدیری به آن ارزیابی معین شده نرسد، به طور قطع جابجا خواهد شد.

بهرام‌نیا در خصوص پروژه برج هنر ایلام گفت: این پروژه نیز مورد توجه است و از ظرفیت های بخش خصوصی برای تکمیل طرح استفاده می شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به اقدامات زیرساختی دولت برای تکمیل مسیر ایلام - مهران، افزود: همه مسیر ایلام-مهران اربعین امسال به صورت چهارخطه مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: مردم و رسانه های استان باید آماده سفر رئیس جمهور باشند، این سفر فرصت بی نظیری برای توسعه و نشاط اجتماعی در استان است.و همه باید به سمت امیدآفرینی و همدلی در آستانه سفر رئیس جمهور به استان حرکت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام، افزود: رسانه ها و نخبگان استان ایلام برای فرهنگ سازی در این زمینه پیشگام باشند.

بهرام‌نیا گفت: ساخت خانه عالم در روستاها، انجام فعالیت های فرهنگی برای نشاط اجتماعی، ساخت پارک و امکانات ورزشی در دستور کار مسئولان استان ایلام قرار دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که کار محوطه‌سازی پارکینگ شماره ۲ اربعین و عملیات آسفالت معابر آن، هفته‌ی آینده انجام می‌شود، گفت: در هر کدام از پارکینگ‌های اربعین در مهران، ۷۲ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه به مساحت ۳۰۰ متر در حال ساخت است.و کار دیوارکشی محوطه‌ی پارکینگ اربعین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا هفته‌ی آینده تکمیل می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا با بیان این‌که عملیات نصب ۸ کیلومتر نیوجرسی در دو پارکینگ اربعین به زودی آغاز می‌شود، افزود: هشت ناحیه برای پارک خودرو در این پارکینگ مشخص شده و سیستم پایش دوربین به تعداد ۱۲ عدد برقرار می‌شود. همچنین ۲۴ برج نوری در دو پارکینگ شماره ۱ و ۲ نصب می‌شود و ۴۰۰ چراغ روشنایی جدید در پارکینگ شماره یک نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: پارکینگ شماره ۱ اربعین با ۵۵ هکتار و پارکینگ شماره ۲ با ۲۵ هکتار و در مجموع ۲ پارکینگ اربعین با ۸۰ هکتار مساحت، ظرفیت پارک حداقل ۱۰۰ هزار خودرو را دارد و علاوه بر این با در نظر گرفتن پارکینگ‌های خصوصی و دولتی در مجموع ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو برای اربعین امسال در شهر مهران فراهم است.

استاندار ایلام با اشاره پروژه سامانه گرمسیری به عنوان یکی اَبَرپروژه، گفت: ۱۵۰ متر لوله‌گذاری تا افتتاح فاز نخست یک ابرپروژه باقیمانده است.و برای ابرپروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری ایلام که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha