• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402051407922
  • خبرنگار : 50444

هواشناسی هشدار نارنجی صار کرد؛

کاهش دمای هوا در خراسان شمالی با احتمال بارش تگرگ و جاری شدن سیل

کاهش دمای هوا در خراسان شمالی با احتمال بارش تگرگ و جاری شدن سیل

ایسنا/خراسان شمالی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به تغییر وضعیت شرایط جوی در استان، هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه، نسبت به کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دمای هوا و احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب هشدار داده شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: این سامانه با رشد ابرهای همرفتی، وزش باد لحظه ای شدید، رگبار باران و رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ توصیف می شود که می تواند مخاطراتی را ایجاد کند.

مهری هاشمی با بیان اینکه فعالیت سامانه مذکور از امروز آغاز می شود، تاکید کرد: این سامانه در اغلب نقاط استان به ویژه شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد، شیروان، بخش هایی از مانه و سملقان، فاروج و اسفراین فعال خواهد بود.

وی زمان پایان فعالیت سامانه مذکور را عصر فردا اعلام کرد و افزود: صاعقه، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، خسارت به سازه های موقت و کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما در گرمترین ساعت ها از جمله آثار مخاطره آمیز این سامانه پیش بینی می شود.

هاشمی، برخورداری از چرای دام و استقرار کندوها در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها، خودداری از اتراق و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انتقال محصولات برداشت شده به انبارهای مسقف و استاندارد تاکید کرد و گفت: اطمینان از استحکام پوشش گلخانه ها و سازه های سبک، کنترل سطح آب و ورودی استخرهای آبزی پروری و جلوگیری از ورود روانآب آلوده، جلوگیری از نفوذ روانآب و سیلاب به اماکن نگهداری دام و طیور، احتیاط در هنگام کار در ارتفاعات، استحکام گودبرداری ها و محافظت از مصالح ساختمانی در برابر بارش، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و همچنین عدم صعود به ارتفاعات از جمله مهم ترین نکاتی است که طی امروز و فردا باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha