• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402051408131
  • خبرنگار : 50181

سرپرست آب منطقه‌ای کرمانشاه:

امیدواریم تصفیه‌خانه آب جدید کرمانشاه تا پایان سال تکمیل شود

امیدواریم تصفیه‌خانه آب جدید کرمانشاه تا پایان سال تکمیل شود

ایسنا/کرمانشاه طرح آبرسانی بلندمدت از سدگاوشان به شهر کرمانشاه سال ۱۳۸۹ آغاز شد. طرحی که خط انتقال و تصفیه‌خانه دو بخش مهم آن بود.

با تکمیل خط انتقال ۷۳ کیلومتری این طرح در سال ۱۳۹۱، آب سد گاوشان به طور موقت به میزان حدود ۱.۲ مترمکعب در ثانیه وارد تصفیه خانه قدیمی شهر کرمانشاه( تصفیه خانه شهید نظری) می‌شد  و این روند تا سال ۱۴۰۰ ادامه داشت و در کنار آن به صورت همزمان کار احداث تصفیه خانه جدید نیز پیش می رفت.

اما با افزایش نیاز آبی شهر کرمانشاه دیگر تصفیه خانه قدیمی جوابگو نبود و از سال ۱۴۰۰ تلاش مدیران مربوطه بر این بود که تصفیه خانه جدید کرمانشاه به عنوان بخش مهمی از طرح آبرسانی بلدمدت کرمانشاه به صورت اضطراری وارد مدار شود تا بتوان متناسب با نیاز شهر کرمانشاه، آب بیشتری را از محل سد گاوشان دریافت و تصفیه کرد.

شهریور ماه سال گذشته فاز اضطراری تصفیه‌خانه آب غدیر کرمانشاه به بهره برداری رسید و اکنون در حال استفاده است، اما هنوز به طور کامل تکمیل نشده و نمی توان از همه ظرفیت آن استفاده کرد و بخشی از کارهای آن باقی مانده است.

حالا به گفته سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، امید آن می رود که این تصفیه‌خانه آب تا پایان امسال تکمیل شود.

رسول فرهادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه از سد گاوشان و تصفیه‌خانه آن(تصفیه خانه غدیر)، اظهار کرد: سایر بخش‌های طرح آبرسانی بلندمدت شهر کرمانشاه تقریبا تکمیل شده و تنها بخش تصفیه‌خانه آب آن باقی مانده که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز و تفاهمی که با پیمانکار صورت گرفته، این تصفیه خانه تا پایان سال تکمیل شود. 

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه بخش مهمی از طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه است، گفت: جلسات متعددی هم در شرکت آب و فاضلاب کشور و هم در شرکت مدیریت منابع آب ایران با حضور همه بخش‌های مربوطه برگزار کردیم و پیگیر دریافت اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این تصفیه خانه شدیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تصفیه‌خانه را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر تنها برخی از کارهای جانبی و نصب بخشی از تجهیزات تصفیه خانه باقی مانده است.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر نیز از آب سد گاوشان برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه استفاده می‌شود، افزود: هم اکنون از این محل حدود دو مترمکعب در ثانیه آب وارد تصفیه‌خانه غدیر می‌شود.

وی معتقد است، با تکمیل این تصفیه‌خانه امکان تصفیه ۲.۶ مترمکعب آبی که برای افق بلندمدت ۱۴۲۵ در طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه دیده شده، فراهم خواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از طرح‌های آبرسانی بلندمدت به دیگر شهرهای استان نیز یاد کرد و گفت: طرح آبرسانی به شهر پاوه همچنان در دستور کار است و به دلیل نواقصی که وجود دارد، هنوز به اتمام نرسیده است.

فرهادی تاکید کرد: از محل دو سد آناهیتا و قشلاق نیز آبرسانی برای شهرهای کنگاور و صحنه را در بلندمدت در برنامه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha