• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051408184
  • خبرنگار : 50081

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد خبر داد

اهدای «نشان مشهدالرضا(ع)» برای اولین بار به اشخاص

اهدای «نشان مشهدالرضا(ع)» برای اولین بار به اشخاص
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: اولین دوره «نشان مشهدالرضا(ع)» ۱۰ دی ماه سال جاری همزمان با روز ملی مشهد اجرا خواهد شد. «نشان مشهدالرضا(ع)» به اشخاص حقیقی و حقوقی اهدا می‌شود که خدمتی ویژه و یا افتخاری برای مشهد کسب کرده باشند.

جلیل بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آغاز کارگروه‌های شناسایی «نشان مشهدالرضا(ع)» اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد بنا داریم هر ساله «نشان مشهد الرضا (ع)» را به افراد و چهره‌هایی که برای مشهد خدمت و فعالیت شاخصی انجام دادند یا می‌توانند انجام دهند تا افتخاری را برای این شهر در زمینه‌های مختلف به ارمغان آورند، به عنوان افراد و چهره‌های ماندگار شهر مشهد نیز معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه سازوکار معرفی افراد شاخص به این صورت است که ۸ کارگروه با ۸ موضوع تشکیل می‌شود، افزود: کارگروه‌ها با موضوعاتی مانند «علمی و فناوری»، «فرهنگی و هنری؛ چهره‌های فرهنگی و هنری یا تشکل‌ها و مکان‌هایی که در این حوزه فعالیت تخصصی می‌کنند»، «اجتماعی»، «ورزشی»، «ایثار، شهادت و مقاومت»، «زائر و زیارت»، «اقتصادی و سرمایه‌گذاری»، «محیط زیست شهری» شاخص‌های حائزان «نشان مشهدالرضا(ع)» را شناسایی و تدوین کرده‌اند.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هر کدام از این کارگروه‌ها متشکل از ۴ تا ۶ نفر نماینده از حوزه‌های مرتبط است که بنا به هر کارگروه شاخص‌هایی را تعیین می‌کنند، به عنوان مثال اگر کارگروه «ورزش» مدنظر است؛ نماینده اداره کل ورزش و جوانان دور هم جمع می‌شوند و شاخص‌هایی را تعیین و براساس آن شاخص‌ها گزینه‌های پیشنهادی خود را نیز معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای این کارگروه‌ها هیات داورانی حضور دارند که گزینه‌های پیشنهادی را بررسی و برای دریافت نشان مشهدالرضا(ع) معرفی می‌کنند. این اقدام یک سازوکار، ساختار و شورای راهبردی دارد که در این زمینه سیاست‌گذاری می‌کنند. بنابراین اولین دوره «نشان مشهدالرضا(ع)» ۱۰ دی ماه سال جاری همزمان با روز ملی مشهد اجرا خواهد شد. «نشان مشهدالرضا(ع)» به اشخاص حقیقی و حقوقی اهدا می‌شود که خدمتی ویژه و یا افتخاری برای مشهد کسب کرده باشند.

بامشکی تصریح کرد: در حال حاضر کارگروه‌ها تشکیل شده و اعضای خودشان را نیز معرفی کردند و اکنون در مرحله تدوین شاخص‌ها نیز هستند؛ بنابراین پس از اینکه شاخص‌ها تدوین شود، افراد نامزد دریافت «نشان مشهدالرضا(ع)» را شناسایی می‌کنند و در روز ۱۰ دی ماه سال جاری به آن‌ها اهدا می‌شود.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین از سوی دبیرخانه «نشان مشهدالرضا(ع)» فراخوان عمومی را در مهرماه سال جاری خواهیم داشت تا عموم مردم بتوانند برای دریافت این نشان نامزد شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha