• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051508573
  • خبرنگار : 50416

نماینده ملایر در مجلس:

ملایر را به عنوان مرکز پوشاک نمی‌شناسند!

ملایر را به عنوان مرکز پوشاک نمی‌شناسند!

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس تبلیغات و ایجاد فضایی برای نمایش پوشاک ملایر را گامی مهم در حوزه خوشه پوشاک ازندریان و ملایر دانست و تأکید کرد: طی هفته جاری جلسه ای بین شهرداری و خوشه پوشاک شهرستان شکل می گیرد تا در مورد محل ایجاد نمایشگاه به توافق برسند.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، از موافقت شهردار ملایر و در اختیار قرار دادن مکانی برای ایجاد نمایشگاه پوشاک در ملایر خبر داد و اظهار کرد: به موازات این اقدامات، در حال پیگیری برای حضور فعالان این صنعت در نمایشگاه های بین المللی به منظور کسب تجربه و آشنا شدن با برندهای جهانی هستیم.

وی تأکید کرد: خوشه پوشاک ملایر باید مانند مبلمان منبت که بازار مبلمان ۳۲ متری مطهری، شهرک صنعتی حاجی آباد یا خیابان کارآفرین(کوچه کارخانه قند) را برای عرضه محصولات خود دارند، نمایشگاه و محلی برای عرضه محصولات داشته باشند.

بیگی‌نژاد با اشاره به ثبت خوشه پوشاک ازندریان و ملایر در سال گذشته، بیان کرد: در چند روز گذشته نشستی راهبردی با حضور فعالان عرصه پوشاک شهرستان و با هدف برنامه ریزی برای برنامه عمل خوشه پوشاک و همچنین طراحی یک نقشه راه توسعه در این حوزه برگزار شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: برنامه‌های عمل این خوشه طی یک سال گذشته صرفاً در سطح شهر ازندریان بوده است اما با این نشست سعی کردیم خوشه پوشاک از سطح شهر ازندریان به سطح شهرستان ملایر گسترش یابد.

بیگی‌نژاد به صدور حدود ۱۰۰۰ جواز کسب رسمی فعالیت در صنف خیاطی ملایر اشاره و مطرح کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم شهرستان در این عرصه فعال هستند که اهمیت و اولویت این صنعت در شهرستان ملایر را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در نخستین گام خوشه پوشاک ازندریان به عنوان یک جایگاه حقوقی با همین هدف ثبت شد، تصریح کرد: گام دوم رسانه ای کردن فعالیت های این مجموعه است چراکه فعالیت بیش از ۲۰ هزار نفر در حوزه پوشاک ملایر، ظرفیتی قابل توجه است اما ملایر را به عنوان مرکز پوشاک نمی شناسند.

وی ابرازامیدواری کرد با طراحی و اجرای برنامه‌های خوشه پوشاک در سطح شهرستان، شاهد تکمیل زنجیره ارزش در این عرصه باشیم که در نهایت منجر به رشد درآمد فعالان این صنعت و در واقع خلق ارزش افزوده و ثروت بیشتر برای ملایر خواهد شد.

بیگی‌نژاد، جذب اعتبارات و هدفمندسازی خوشه پوشاک شهرستان را از جمله اولویت های مهم در این حوزه دانست و گفت: برای ایجاد و تداوم تعاملات اقتصادی در این حوزه با دیگر کشورها یا حتی داخل کشور باید یک نهاد حقوقی وجود داشته باشد تا بتواند تأمین کالا در حجم بالا را پشتیبانی کند.

وی چهار صنعت مبلمان منبت، انگور، پوشاک و مرواربافی شهرستان ملایر را عامل پیشران اقتصادی این شهرستان دانست و گفت: در حوزه مبلمان منبت نیز موضوع صادرات را پیگیری می کنیم و در حال رایزنی با سازمان توسعه تجارت برای سفر به روسیه و تقویت صادرات با این کشور هستیم.

وی انگور و کشمش را یکی دیگر از ظرفیت های مهم ملایر برشمرد و افزود: در حوزه انگور و کشمش، کیفی سازی کشمش و استانداردسازی این محصول را برای صادرات به کشورهای اروپایی پیگیری می کنیم تا با همکاری پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، زمینه های لازم برای آموزش استانداردسازی محصول و نوع سموم استفاده شده در تاکستان ها فراهم شود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت مرواربافی را چهارمین پیشران اقتصادی شهرستان معرفی کرد و یادآور شد: در حوزه مرواربافی نیز جلساتی در حال شکل گیری است تا مشکلات تأمین منابع مالی و بازاریابی و تبلیغات این حوزه را پیگیری کنیم بنابراین با تقویت چهار پیشران اقتصادی، همه مردم ملایر از توانمندی های موجود در شهر بهره مند خواهند شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به درخواست خود مبنی بر تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: درخواست در صحن علنی مجلس رأی آورد و قرار است طی هفته جاری هیأت مرکزی تحقیق و تفحص انتخاب شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha