• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402051508628
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد

رسیدگی فوری به پرونده‌های سوء قصد به یک وکیل و مجروح شدن محیط‌بان شاهرودی

رسیدگی فوری به پرونده‌های سوء قصد به یک وکیل و مجروح شدن محیط‌بان شاهرودی

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار رسیدگی فوری به پرونده سوء قصد کنندگان به وکیل دادگستری و ضارب محیط‌بان شاهرودی شد.

محمد جعفر عبدالهی روز گذشته ۱۴ مرداد و در پی وقوع حوادث متعدد در شهرستان شاهرود در چند روز اخیر در جلسه فوق العاده شورای تامین که با دعوت رئیس کل دادگستری استان سمنان و با حضور امام جمعه شهر شاهرود، فرماندهی فراجا استان و اعضای شورای تامین و حوزه قضایی در سالن جلسات دادگستری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: این نشست به منظور حفظ امنیت روانی مردم و جامعه و با هدف برخورد قانونی با متخلفین برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به هدف از برگزاری این جلسه گفت: متاسفانه در روزهای گذشته اتفاقات مختلفی در حوزه قضایی شاهرود به وقوع پیوست، لذا باید ضمن رعایت آرامش عمومی جامعه با موثرین و مجریان وقوع آن حوادث برخورد قانونی و قاطع بعمل آید. 

عبدالهی  ادامه داد: دستگاه قضایی صیانت و حفاظت از حقوق مردم و جامعه را امری ضروری و مهم می‌داند و ضمن تاکید بر برابری همه در قبال قانون، چنانچه اشخاص با عدم کنترل هیجانات و یا از روی قصد و نیت عامدانه آرامش عمومی را جریحه دار کنند، برابر موازین قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: جرائم مخل امنیت روانی مردم دارای مصادیق گوناگونی است. برخورد با این جرائم و توجه به دغدغه آحاد جامعه بویژه افراد ارزشی و انقلابی، مطالبه دستگاه قضایی از مسئولان دخیل در این موضوعات است.

عبدالهی افزود: نباید ضریب امنیت استان سمنان لطمه ببیند، سریعاً ضاربان حادثه پارک بلوار و سوء قصد کنندگان به وکیل دادگستری و عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شاهرود و ضارب محیط‌بان شناسایی و دستگیر و به عمل وی رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: عوامل وقوع حوادث روزهای گذشته شناسایی و بدون اغماض به مراجع قضایی صلاحیت دار معرفی و مجازات بازدارنده برای آنان صادر گردد.

عبدالهی گفت: نهادهای مسئول، رصد و پایش فعالیت‌های فعالان فضای مجازی را ادامه داده و کنترل کنند و در صورت نیاز، با کسب دستور مقامات قضایی نسبت به منع قانونی فعالیت مجازی آن دسته از فعالان مجازی که قصد صدمه به امنیت روانی مردم دارند، اقدام کنند.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی نمی‌گذارد جان، مال و امنیت اجتماعی جامعه مورد تعرض قرار گیرد و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه به اصحاب رسانه توصیه کرد: رسانه‌های محلی و اصحاب اطلاع رسانی سعی کنند در اطلاع رسانی این گونه مسائل یار و یاور نهادهای امنیت آفرین بوده و با مدیریت عملکرد خویش، امید و وحدت را بیش از پیش به جامعه منعکس و از وقوع رفتارهای هنجار شکن و التهاب آفرین خودداری کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha