• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051508657
  • خبرنگار : 50405

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی:

دو سال است که استانداری و شهرداری مدام برای تحویل ساختمان خانه احزاب امروز و فردا می‌کنند

دو سال است که استانداری و شهرداری مدام برای تحویل ساختمان خانه احزاب امروز و فردا می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز هیچ ساختمانی به خانه احزاب تحویل داده نشده است، گفت: دو سال است که استانداری و شهرداری مدام برای تحویل ساختمان خانه احزاب امروز و فردا می‌کنند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت خانه احزاب خراسان رضوی در سال انتخابات، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های استانداری و خود ما، هنوز ساختمان خانه احزاب به ما تحویل داده نشده است. قرار بود این ساختمان زودتر از این‌ها تحویل داده شود، اما عملا هنوز کاری انجام نشده است.

وی در پاسخ به اینکه چندی پیش در نشست خبری معاون سیاسی استاندار اعلام شد کلید ساختمان جدید به خانه احزاب داده شده است، عنوان کرد: هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. از شهرداری به استانداری گفته‌اند چنین کاری انجام شده، اما در حقیقت هنوز کلیدی به ما نداده‌اند. دو سال است که استانداری و شهرداری مدام برای تحویل ساختمان خانه احزاب امروز و فردا می‌کنند.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی در خصوص فعالیت احزاب در امسال، بیان کرد: بر اساس اعلامیه وزارت کشور هر حزبی باید تا شهریورماه مجمع خود را برگزار کند و انتخابات هیات رئیسه را انجام دهد. پس از اینکه احزاب استان این کار را انجام دادند و مشخص شد چه تعداد حزب رسمی در استان داریم، به شرط تحویل گرفتن ساختمان خانه احزاب، جلسات‌مان را برگزار خواهیم کرد.

ترقی در خصوص برگزاری انتخابات هیات رئیسه خانه احزاب گفت: طبق روال معمول این انتخابات باید هر سال انجام شود، اما در شرایطی که ما تقریبا دو سال است که ساختمانی نداریم و جلسه‌ای تشکیل نشده، چگونه می‌توان جلسات انتخابات هیات رئیسه را برگزار کرد؟ اصلا ما در این دوره هیچ مدیریتی انجام نداده‌ایم و حتی مُهر و اسناد و مدارک خانه احزاب را هم از هیات رئیسه قبلی نگرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 30 تشکل اصولگرای استان به طور مستمر جلسات خود را برگزار می‌کنند، افزود: جریانات دیگر نیز جلساتی را بدون انعکاس خبری برگزار می‌کنند. البته جلسات مشترکی که باید در خانه احزاب برگزار شود، هنوز صورت نگرفته است.  

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با اشاره به وظایف انتخاباتی این تشکیلات، اظهار کرد: خانه احزاب یک تشکیلات لجستیکی برای پشتیبانی از احزاب است، اما فعالیت‌هایی مانند لیست دادن و تشکیل ستاد انتخاباتی با خود احزاب می‌باشد. خانه احزاب صرفا در زمینه‌هایی مانند تشویق مردم به حضور در انتخابات فعالیت می‌کند.

ترقی با بیان اینکه یکی از ملزومات تقویت مشارکت در انتخابات و ایجاد رقابت سالم، سر و سامان دادن به فعالیت‌های خانه احزاب است، اضافه کرد: خانه احزاب باید با برگزاری جلسات، بین احزاب هماهنگی و تفاهم به وجود آورد، اما وقتی حتی ساختمانی نداریم، طبیعتا چنین اقداماتی هم قابل انجام نیست.

برگزاری تنها یک جلسه آن هم فقط با احزاب اصولگرا 

وی در پاسخ به اینکه از طرف معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اعلام شده است که امسال تعاملات استانداری با احزاب بیشتر خواهد شد. از اول سال تا کنون چه تعداد جلسه از سمت این نهاد با احزاب استان برگزار شده است؟ گفت: از ابتدای سال تا الآن، استانداری تنها در اردیبهشت‌ماه یک جلسه با احزاب اصولگرا داشته است و من چیزی در مورد برگزاری جلسه با احزاب اصلاح‌طلب نشنیده‌ام.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی ادامه داد: ما حتی یک ماه پیش از آقای فریدنیا، مدیرکل امور سیاسی استانداری نیز دعوت کردیم که در جلسه با احزاب برای پیگیری دو موضوع اصلی "بررسی راهکارهای افزایش حضور در انتخابات" و "تحول در فعالیت‌های احزاب" حضور پیدا کنند، اما هنوز چنین جلسه‌ای هم برگزار نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha