• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402051508901
  • خبرنگار : 71368

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد

خشک شدن برخی درختان بوستان‌های لویزان ویاس فاطمی/گلایه مردم منطقه۴از نحوه جمع‌آوری پسماند

خشک شدن برخی درختان بوستان‌های لویزان ویاس فاطمی/گلایه مردم منطقه۴از نحوه جمع‌آوری پسماند

روسای سه کمیسیون شورای شهر تهران گزارش خود را از بازدید اخیرشان از منطقه ۴ در صحن علنی شورای شهر قرائت کردند.

به گزارش ایسنا، نرگس معدنی پور صبح امروز با ارائه گزارش از بازدید اخیرش به همراه اعضای کمیسیون فرهنگی، حقوقی و محیط زیست شورای شهر تهران از منطقه ۴ گفت: ۱۱ درصد جمعیت شهر تهران در منطقه ۴ هستند و بررسی وضعیت نظافت پایانه تاکسیرانی رسالت نشان داد که لازم است وضعیت بهبود یابد و تا سال آینده هم مدیران وعده داده‌اند که این پایانه مسقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل وجود سد معبران سیار در این منطقه وجود دارد، به گونه‌ای که لازم است شرکت شهربان و حریم بان با همکاری شهرداری منطقه ۴ نسبت به رفع این مشکل اقدام کرده و گزارش آن را به شورای شهر ارائه بدهند، افزود: قرار بوده زمین ۱۰ هزار متری در بزرگراه شهید بابایی به خیریه وحدت که معلولان ذهنی را تحت پوشش دارد اختصاص یابد که درخواست می‌کنیم زمین و عرصه‌ای را مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه بوستان لویزان حق آبه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه داشته که به ۴۰ لیتر در ثانیه تغییر کرده، گفت: بسیاری از گونه‌های درختی در بوستان‌های لویزان و یاس فاطمی یا خشک شده و یا در معرض خشک شدن هستند که هم باید مشکل حق آبه پیگیری شود و هم باید نسبت به کاشت گونه‌های متناسب با شرایط آب و هوایی تهران اقدام شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه احداث و تجهیز بوستانی در پادگان ۰۶ یکی از اقدامات بود و درخواست می‌کنیم این موضوع پیگیری شود، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داده که ۳۸۸ فضای بی دفاع شهری در منطقه ۴ وجود دارد که ۲۹۲ فضا بهسازی شده اما هنوز ۶۲ فضای بی دفاع تعیین تکلیف نشده است.

وی با بیان اینکه املاک فاقد سند یکی دیگر از مشکلات این منطقه است که سبب شده ساخت و سازهای غیر مجاز بدون توجه به طرح تفصیلی انجام گیرد، تأکید کرد: «یاورشهر مهر» در این منطقه وجود دارد که در بازدید از آن متوجه شدیم که مشکلاتی همچون نصب تجهیزات ورزشی، حل مشکل تامین آب و ... باید حل شود.

در ادامه نرجس سلیمانی رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران که در این بازدید حضور داشت با اشاره به نارضایتی مردم این منطقه از جمع‌آوری پسماند و تجمع حیوانات موزی، گفت: وجود دکل‌های برق فشار قوی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر نیز در واکنش به بازدید اخیرش از این منطقه گفت: اقدامات عمرانی خوبی در منطقه ۴ انجام شده که باید تقدیر شود اما دقت داشته باشید که این منطقه وسعت زیادی و جمعیت بالایی دارد که مرکز مطالعات لازم است که بررسی‌هایی را در خصوص انجام اصلاحاتی با محوریت وسعت این منطقه انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha