• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402051509236
  • خبرنگار : 50455

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س):

حماسه عاشورا نماد یک تبلیغ جامع بود

حماسه عاشورا نماد یک تبلیغ جامع بود

ایسنا/قم تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها هدف مهم تبلیغ اباعبدالله علیه السلام را رسوا کردن بنی امیه و افرادی که از دین چیزی باقی نگذاشته بودند، دانست و گفت: تبلیغ یک مجموعه پر رمز و راز به هم تنیده‌ای است که آثار زیادی با خود به همراه دارد و حماسه عاشورا نماد یک تبلیغ جامع بود.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که امروز ۱۵ مردادماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم از ۵ کلمه تشکیل شده است که هر کدام محور مهمی است که باید به تنهایی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با نگاه دقیق تر به تبلیغ باید در بینش‌ها و عمل‌های جامعه تعمیق ایجاد شود، افزود: بر اساس آیات قرآن تبلیغ وظیفه اصلی رسول است و پیامبر(ص) در ماجرای غدیر وظیفه تبلیغی خود را به خوبی انجام دادند اگرچه که در ادامه آسیب هایی متوجه آن شد که باید برای ما درس آموز باشد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه بعد از ماجرای غدیر، بهترین و شکوه‎مندترین تبلیغ در حماسه عاشورا صورت گرفت، گفت: خون پاک اباعبدالله(ع)، فرمایشات و نمازشان در ظهر عاشورا، چینش نیروها برای به میدان رفتن، حضور خانواده ها و اسارت شان همگی داخل در یک تبلیغ بزرگ بود که توسط امام حسین علیه السلام انجام شد.

وی هدف مهم تبلیغ اباعبدالله علیه السلام را رسوا کردن بنی امیه و افرادی که از دین چیزی باقی نگذاشته بودند، دانست و گفت: تبلیغ یک مجموعه پر رمز و راز به هم تنیده ای است که آثار زیادی با خود به همراه دارد و حماسه عاشورا نماد یک تبلیغ جامع بود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه همیشه تبلیغ با ضد تبلیغ دشمن همراه است، افزود: انقلاب خودمان هم از ابتدای شکل گیری با تبلیغات صحیحی همراه بود که توانست بر ضد تبلیغ‌های دشمن پیروز شود و مردم به خوبی با آن همراه شدند و به نتیجه برسد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدحسن ذاکری رئوف رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ۱۲ مرداد سالروز تأسیس این شورا به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امروز که در ابتدای دهه پنجم شکل گیری این شورا هستیم احیا و زنده نگهداشتن ایام الله و مناسبت‌های دینی و انقلابی، تقویت پایه‌های فکری و افزایش روحیه انقلابی مردم، تبعیت از شیوه بزرگان دینی و تعمیق شعارهای انقلابی، مردمی کردن بزرگداشت‌ها، فراهم کردن حضور جوانان در مراسم ملی و مذهبی و طراوت بخشی به مراسم دینی از مهمترین رویکردهای این شورا است.

وی زمینه سازی برای ایجاد جبهه جهاد تبیین و به کارگیری ظرفیت نهادهای مردمی برای روشنگری و تبیین مبانی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دیگر رویکردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و اضافه کرد: با توجه به همدلی فوق العاده دستگاه‌های عضو شوای هماهنگی تبلیغات اسلامی نسبت به قبل از کرونا رشد چشمگیری را داشتیم به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۸، ۱۷ مراسم و ۱۱ راهپیمایی برگزار شده بود ولی در سال ۱۴۰۱، ۶۶ مراسم و ۱۵ مراسم برگزار شده است.

همچنین در این نشست سردار کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه قم، کلانترزاده مدیر روابط عمومی شهرداری قم، حجت الاسلام غروی رابط ائمه جمعه استان قم در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای قم، بیطرفان نماینده استانداری قم و حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گزارشی از اقدامات خود در برگزاری مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را ارائه کردند.

گفتنی است در پایان این نشست جواد اشعری به عنوان نماینده هیأت ها مذهبی در مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha