• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051509287
  • خبرنگار : 50175

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان:

امر به‌ معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود

امر به‌ معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام یونس مهدوی نیا ۱۵ مرداد در مراسم معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر رومشکان، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است.

وی با اشاره به وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در ترویج این دو فریضه واجب، افزود: همکاری دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای مردمی در راستای ترویج فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر ضروری است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان به فعالیت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: با همکاری هم باید تلاش شود معروفات را در جامعه گسترش و منکرات را کاهش داد.

مهدوی‌نیا یکی از وظایف دبیر ستاد شهرستان‌ها را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های حاکمیتی در جهت ابلاغ و اجرای برنامه‌های ستاد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر باید فرهنگ عدم بی‌تفاوتی در جامعه نهادینه شود و امربه‌معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی نیا رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر رومشکان نیز در این مراسم، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر دو فریضه با ارزشی هستند که نقش کلیدی در جامعه برای تمدن سازی اسلامی دارند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم در آیات مختلف به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره شده است، افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر آثار پربرکتی در جامعه در پی دارد.

امام‌جمعه رومشکان ادامه داد: بدترین آفت برای جامعه اسلامی بی‌تفاوتی نسبت به همدیگر، خطاها، لغزش‌ها و غفلت از معروف‌ها است و همه باید در عمل به دو فریضه واجب امربه‌معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند.

فاطمی نیا بیان کرد: اصل انقلاب اسلامی امربه‌ معروف و نهی از منکر است و این انقلاب شرایط را برای مردم و مسئولین فراهم ساخته که فریضه امربه‌معروف معرف و نهی از منکر را احیا کنند.

با حضور امام‌جمعه و رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رومشکان، دبیر ستاد امربه‌معروف استان و اعضاء ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رومشکان، قدرت بازوند، به‌عنوان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر این شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha