• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051609327
  • خبرنگار : 30147

پس از گذشت ۱۵ سال؛

عملیات عمرانی بزرگترین پارک خطی شرق کشور به پایان رسید

عملیات عمرانی بزرگترین پارک خطی شرق کشور به پایان رسید

ایسنا/خراسان رضوی شهردار کاشمر از پایان یافتن فاز ۴ بلوار سید مرتضی به عنوان بزرگترین پارک خطی شرق کشور در این شهر خبر داد.

اصغر کوهسرخی یکشنبه ۱۵ مردادماه، در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری کاشمر اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مردم کاشمر، زائران و مسافران وضعیت بهداشتی جنگل سید مرتضی بود که با تلاش‌های شبانه‌روزی از سال ۱۴۰۱ ساماندهی و بهسازی جنگل شروع شد و اکنون مراحل پایانی این پروژه دارد به سرانجام می‌رسد.

وی یکی از مهمترین مشکلات را بحران کم‌آبی و بی‌آبی برای آبیاری درختان دانست و بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ۱۹ هزار متر طول شبکه آب‌رسانی اجرا شد و اکنون آبیاری تمامی درختان جنگل سید مرتضی به صورت قطره‌ای انجام می‌شود.

شهردار کاشمر گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد فضای سبز شهری از شبکه آب شرب جدا شده که از پارسال و امسال این پروژه‌ها شتاب گرفته است.

سرانه فضای سبز شهری به ۱۷ مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافت

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون ۳۰ هزار متر مربع فضای سبز ایجاد شده است، افزود: با احتساب پارک جنگلی سید مرتضی سرانه فضای سبز شهری به ۱۷ مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.

کوهسرخی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ آب با صرف اعتباری بالغ‌بر ۱.۵ میلیارد تومان آبیاری تمامی درختان جنگل و فاز ۴ بلوار سید مرتضی به طور منظم انجام می‌شود. ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب حتی کوددهی درختان توسط همین ایستگاه انجام خواهد شد.

عملیات عمرانی بزرگترین پارک خطی شرق کشور به پایان رسید

وی با بیان اینکه برخی روزها تا حدود ۵۰۰۰ نفر از مسافران و زائران در مجموعه جنگل سید مرتضی اسکان داده شده‌اند، گفت: بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان طی یک سال اخیر در فاز ۴ بلوار و جنگل سید مرتضی برای رفاه زائران و مسافران هزینه شده است.

شهردار کاشمر با اشاره به اینکه از امسال مطالعات سایت ۱۰۰ هکتاری جنگل سید مرتضی توسط مشاور با کاربری‌های مختلف آغاز شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از جنگل سید مرتضی در دست اداره اوقاف و امور خیریه قرار دارد به دلیل عدم آبیاری منظم خشک شده بود که طی صورت‌جلسه‌ای اقدام به کاشت بالغ‌بر ۳۰۰۰ نهال جدید از جمله زیتون، ارغوان، انجیر و ...نمودیم و آبیاری هم توسط خود شهرداری انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص عملیات بهسازی بلوار سید مرتضی که از ۱۵ سال قبل شروع شده است، گفت: با پایان یافتن فاز ۴ بلوار سید مرتضی عملاً عملیات عمرانی بزرگترین پارک خطی شرق کشور در کاشمر به طور کامل به بهره‌برداری رسید.

کوهسرخی تکمیل این بلوار ۴ کیلومتری را یکی از اقدامات مهم شهرداری کاشمر برشمرد و عنوان کرد: فاز ۴ بلوار سید مرتضی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و اکنون به صورت کامل به اتمام رسیده است.

پروژه بزرگ فرهنگسرا به مساحت ۱۲ هزار مترمربع

وی همچنین گفت: با هدف ارائه خدمت به جامعه پویای فرهنگ و هنر و صاحبان فکر و اندیشه پروژه فاخر و بزرگ فرهنگسرا و ساختمان اداری شهرداری کاشمر به مساحت ۱۲ هزار مترمربع هم اکنون با پیشرفت قابل‌توجهی در حال اجراست.

شهردار کاشمر خاطرنشان کرد: ساختمان اداری این پروژه که تا سال ۱۴۰۱ پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی داشت توانستیم با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به پیشرفت ۷۰ درصدی برسانیم، اکنون عملیات نازک‌کاری ساختمان اداری و اجرای تأسیسات در دست اجراست.

وی با بیان اینکه نمای این مجموعه بزرگ و فاخر با استفاده از ظرفیت کارشناسان و معماران جوان و خوش‌ذوق در دست تهیه است، گفت: تاکنون تأسیسات برقی و مکانیکی، سیستم اعلام و اطفا حریق، سیستم شبکه سرمایش و گرمایش، سیستم کانال هوای تازه، سیستم روشنایی مجموعه و موارد دیگر این مجموعه اجرا شده است.

کاشمر به کارگاه بزرگ عمرانی و خدماتی تبدیل‌شده است

کوهسرخی در ادامه با بیان اینکه کاشمر به کارگاه بزرگ عمرانی و خدماتی تبدیل‌شده است، یکی از مهمترین اهداف را انجام فعالیت‌های عمرانی در ارتقاء محیط‌زیست شهروندان برشمرد و گفت: هم اکنون در ۴۰ نقطه شهر فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کاشمر با تلاش نیروهای شهرداری، از شمال به جنوب و شرق به غرب تبدیل به یک کارگاه عمرانی بزرگ شده است، تصریح کرد: طی یک سال گذشته کمک‌های خوبی از طرف دولت برای جذب قیر انجام‌ شده است.

عملیات عمرانی بزرگترین پارک خطی شرق کشور به پایان رسید

کوهسرخی افزود: طی قراردادی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال کارخانه آسفالت اتوماتیک کاشمر خریداری و از سویی در همان زمان کارخانه قدیمی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به شرکت مذکور واگذار شد.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی و شروع به کار این کارخانه نهضت بزرگ آسفالت در شهر کاشمر آغاز خواهد شد، در سایت کارخانه آسفالت همچنین بخش بچینگ، شن شویی، سنگ‌شکنی و تولیدات بتنی در زمینی به مساحت ۵ هکتار مشغول به فعالیت هستند.

شهردار کاشمر اظهار کرد: در راستای عملیات نهضت بزرگ آسفالت معابر شهری، سال گذشته توانستیم بیش از ۲۲۰ هزار مترمربع معابر سطح شهر کاشمر را آسفالت کنیم، همچنین بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع اجرای عملیات تایل فرش در سطح ۶۸ معبر انجام گرفت که بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان در این زمینه اعتبار هزینه شده است.

پایان عملیات بهسازی و نصب کامل تجهیزات تنها سینمای منطقه ترشیز

شهردار کاشمر در ادامه از به پایان رسیدن عملیات بهسازی و نصب کامل تجهیزات تنها سینمای منطقه ترشیز بزرگ خبر داد و عنوان کرد: پس از آتش‌سوزی سینما ایران شهرداری کاشمر در خردادماه ۱۴۰۱ بلافاصله پیگیری‌های لازم با بیمه مرکزی انجام و اکنون با فضایی کاملاً متفاوت و استفاده از متریال استاندارد آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار کرد: این مجموعه یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی شهر محسوب شده و در مناسبت‌ها به‌ صورت چند منظوره نیز می‌تواند مورد استفاده رویدادهای مختلف قرار ‌گیرد.

تلاش برای ساماندهی مطلوب افراد بی‌سرپناه

کوهسرخی در ادامه با اشاره به اینکه هرچند یکی از پروژه‌های محرک توسعه شهری، بهسازی مجموعه آرامستان بهشت بقیع بود که متأسفانه پس از گذشت سالیان طولانی توجه ویژه‌ای به این مجموعه نشده است، گفت: در این راستا با استفاده از ظرفیت معماران و هنرمندان منطقه اقدام به طراحی این مجموعه نمودیم و در آینده شاهد اجرای این پروژه فاخر در محل فعلی آرامستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای اختصاصی برای مقبره خانوادگی، نمازخانه، فضای سبز و ... ازجمله بخش‌های مختلف در طراحی جدید مجموعه بهشت بقیع است.

شهردار کاشمر تلاش برای ساماندهی مطلوب افراد بی‌سرپناه را از دیگر اقدامات این مجموعه عنوان کرد و گفت: به دلیل همجواری گرمخانه قدیم با منازل مسکونی، مکان جدید به مساحت ۲۵۰ مترمربع و ظرفیت حدود ۵۰ نفر راه‌اندازی و با همکاری شرکت‌های خدماتی آب، برق و گاز انشعابات نصب شد.

وی با بیان اینکه با بازسازی این مکان و انتقال افراد بی‌سرپناه به گرمخانه جدید مشکل ساکنین خیابان قائم رفع شد، بیان کرد: شهرداری کاشمر تلاش نمود با تهیه حداقل‌ها و تهیه مکان مناسب دیگر شاهد حضور افراد بی‌سرپناه در زیر پل‌ها و معابر شهری نباشیم. هم اکنون این مکان فعال بوده و معتادین متجاهر به کمپ ماده ۱۶ منتقل شده‌اند.

مهندس کوهسرخی در ادامه وضعیت سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که سگ‌های ولگرد در سطح شهر برای شهروندان ایجاد کرده‌اند، واحد خدمات شهری با تشکیل گروهی به طور شبانه‌روزی اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر کرده و هم اکنون بیش از ۶۰۰ قلاده سگ جمع‌آوری و در محل پناهگاه نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha