• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051609364
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خبر داد:

حضور گروه جهادی دانشگاه تهران در ۱۳ روستای میربگ‌جنوبی دلفان

حضور گروه جهادی دانشگاه تهران در ۱۳ روستای میربگ‌جنوبی دلفان

ایسنا/لرستان مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: مقرر شد پس از شناسایی استعدادهای فرهنگی هنری ۱۳ روستای منطقه میربگ‌جنوبی که منطقه هدف هستند، بحث توانمندسازی هنرمندان را در تمام رشته‌های هنری با کمک خانه فرهنگ و هنر استان داشته باشیم.

کریم خورشیدوند در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در منطقه میربگ‌ جنوبی شهرستان دلفان اظهار کرد: در این منطقه حضور میدانی داشتیم که مردم روستای مهرعلی‌تتیان‌سر در رابطه با اجرای طرح هادی روستایی مشکل داشتند که با هماهنگی انجام شده با مدیرکل روستایی استانداری لرستان قول مساعد گرفتیم که این طرح در این روستا مورد بازبینی قرار گرفته و اجرای آن تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه در این بخش یک کارگاه کوچک خیاطی وجود دارد که با ارتباطی که با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گرفته شد قول توسعه این کارگاه را دادند، ادامه داد: همچنین قول داده شد برای بانوان و دختران این بخش تحت عنوان خوداشتغالی کارگاه خیاطی و چرم‌دوزی راه‌اندازی شود.

خورشیدوند با اشاره به اینکه این بخش مشکل زیرساخت اینترنت و آنتن دهی دارد، بیان کرد: با هماهنگی انجام شده با مدیرکل زیرساخت قول مساعد جهت پیگیری مسئله اینترنت داده شد که زیرساختی حداقل برای ارتباط، بازاریابی و فروش کالا به ویژه کالای خانگی تولیدی است که خانواده‌ها بتوانند کالاهای خانگی خود را به راحتی به فروش برسانند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: نرسیده به روستاهای میربگ‌جنوبی یک پیچ تند و خطرناک وجود دارد که سالانه شاهد تصادف‌های منجر به مرگ در این مکان هستیم و زمستانی برف‌گیر دارد که خیلی از خودروها را دچار مشکل می‌کند که در این رابطه با مدیرکل و رئیس اداره راه شهرستان ارتباط گرفتیم و قول مساعد گرفتیم که این مکان تسطیح و پیگیری پیچ‌های خطرناک منطقه نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: با حضور سید میکائیل موسوی از کارگردانان برتر لرستان و کشور و مسئول خانه فرهنگ و هنر استان، با هم‌اندیشی که با کارگروه‌های رسانه و استعدادیابی این گروه جهادی مقرر شد پس از شناسایی استعدادهای فرهنگی هنری ۱۳ روستای منطقه میربگ‌جنوبی که منطقه هدف هستند، بحث توانمندسازی هنرمندان را در تمام رشته‌های هنری با کمک خانه فرهنگ و هنر لرستان داشته باشیم.

خورشیدوند با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی به دستور استاندار در لرستان، تصریح کرد: مصالح ساختمانی مورد نیاز ما و همچنین اقلام دیگر مخصوصاً جیره خشک توسط بسیج سازندگی استان تأمین شده و دستگاه‌های اجرایی، فرماندار نورآباد و بخشدار میربگ‌جنوبی در اجرای این اردوی جهادی عمرانی، سلامت، پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی ما را حمایت کردند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: روز اول این اردوی جهادی شناسایی منطقه بود که با توجه به اطلس محرومیت که توسط بسیج سازندگی تهیه شده نظام مسائل، راهکار و حل مسائل داشتند و طی روزهای آتی عملیات‌های عمرانی، کشاورزی و ... شروع می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha